شهرکرد- عضو هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران از اقدام این انجمن برای تدوین سند توسعه و چشم انداز زیست شناسی کشور خبر داد.

سند توسعه و چشم انداز زیست شناسی کشور در دست تدوین است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا ساری روز چهارشنبه در سومین کنفرانس ملی علوم جانوری در دانشگاه شهرکرد، شناساندن علم زیست شناسی و علوم مرتبط به جامعه مردمی، کارشناسان و مدیران، کمک به طرح های تحقیقاتی و پژوهشی زیست شناسان و بهره گیری از نتایج این پژوهش ها، تهیه میوه و غذای سالم، حفظ سلامت جسم، روح و روان و حفاظت از تنوع زیستی و بهره برداری از آن را از اهداف این سند برشمرد.

وی درباره زمان تدوین این سند بیان کرد: با توجه به این که زیست شناسی نوعی علم مادر به شمار می رود و علوم دیگری نظیر شیمی، ژنتیک، علوم گیاهی، جانوری، سلولی و مولکولی و محیط زیست را نیز در بر می گیرد، تدوین این سند اقدامی زمانبر است.

ساری تصریح کرد: برای تدوین سند توسعه و چشم انداز علم زیست شناسی کشور نشست هایی با دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شده است.

وی سفرهای استانی، برگزاری نشست های تخصصی با روسا و معاونان دانشگاه ها، راه اندازی ۲ شاخه دانشجویی و دبیری زیست شناسی و چاپ مجلات تخصصی را از دیگر اقدامات انجمن زیست شناسی ایران در یک دهه اخیر عنوان کرد.

ساری ادامه داد: البته با وجود گام های بلندی که در حمایت از علم زیست شناسی برداشته شده است، برخی از شاخه های این رشته مغفول مانده است.

وی بیان کرد: با بهره گیری بیشتر ازعلوم زیست شناسی، ترکیبات دارویی جدیدی می توان از گونه های جانوری دریایی در کشور تولید کرد که هزاران برابر از داروی مرفین مسکن تر است و تبعات منفی ندارد.

ساری عدم ارتباط دانشکده ها و استقلال عمل واحدهای آموزشی مرتبط با علوم زیستی را از دیگر موانع توسعه در این علم عنوان کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.