اهواز- عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری شهید هاشمی گفت: هدف این موسسه درآمدزایی نیست بلکه هدفی فرهنگی دارد و به همین دلیل به مقوله آموزش های تخصصی نگاه ویژه داریم .

 فیلمسازان مناطق جنگی نیازمند آموزش های تخصصی ایمنی و امنیتی هستند

به گزارش قدس آنلاین، مطوری در نشست خبری با اصحاب رسانه در تالار مهتاب اهواز گفت: موسسه فرهنگی هنری شهید هاشمی شامل بخش های مختلفی اعم ازخانه فیلم، خانه نمایش، خانه عکاسی و خانه هنرهای تجسمی است که دو ماموریت عمده تولید آثار (حرفه ای و آماتور) و آموزش را برعهده دارند.

این کارگردان خوزستانی اظهار کرد: در خانه فیلم موسسه شهید هاشمی ، هر سه شنبه یک فیلم با حضور کارشناسان و هنردوستان نقد می شود که این خود بخش آموزش را تقویت می کند همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و  کارگاهی بصورت مستقیم وغیرمستقیم جزو برنامه های موسسه است.

مطوری ،تاریخ فعالیت این موسسه را از سال ۱۳۹۰خواند و تصریح کرد: هر چند نام موسسه به نام شهید هاشمی متبرک شده اما فعالیت های موسسه فقط در حیَطه دفاع مقدس نیست چراکه معتقدیم هر کدام از هنرمندان اعم ار خبرنگار، عکاس، نقاش و کاریکاتوریست و… میتواند بسته به شرایط و فرهنگ مردم کارهای ارزشی  تاثیرگذاری در جامعه داشته باشند.

وی در خصوص فیلم نبرد موصل به کارگردانی یونس راشدی گفت:این فیلم با حمایت های شبکه الاهواز ساخته شد و موسسه شهید هاشمی نیز در ساخت آن نقش داشته است و درآینده نزدیک در شبکه اول صدا وسیما پخش می شود.

عضو هیت مدیره موسسه فرهنگی هنری شهید هاشمی خاطر نشان کرد: فیلمسازان مشکلات زیادی دارند و آن طور  که باید حمایت نمی شوند درحالیکه در رویدادهای مختلف جامعه وشرایَط جنگ نقش مهمی دارند .

وی در پایان افزود: باید آموزش های متفاوت وجانبی پیرامون رعایت مسائل ایمنی وامنیتی برای عکاسان و فیلمسارانی که میخواهند در مناطق جنگی فعالیت هنری داشته باشند برگزار شود تا بدانند چگونه شرایط بحرانی را مدیریت کنند.

یونس راشدی کارگردان فیلم نبرد موصل  نیز گفت : این فیلم روایتی متفاوت از ازادسازی فرودگاه تلعفر است که از زبان روحانی مبارز کریم خاقانی روایت می شود  و تهیه آن یک سال طول انجامید.

راشدی تصریح کرد: سه روز اول که به منطقه جنگی موصل رفتم نمی دانستم چه چیز را به تصویر بکشم ولی آنجا با کودکانی مواجه شدم که از شدت  گرسنگی از پشت پلاستیک میخواستند بسکویتی یا غذایی  را بخورند وشرایط زندگی آنها بسیار سخت ومتاثر کننده بود .

وی خاطر نشان کرد : شرایط کاری برای تهیه این فیلم واقعا دشوار بود به گونه ای که  از ابتدای ساخت فیلم تا پایان آن  ۱۲ شهید دادیم  که ضمن پاسداشت یاد وخاطره آنها امیدواریم بتوانیم ادامه دهنده راهشان باشیم .

گفتنی است فیلم «نبرد موصل» مورد استقبال جمع مدعوین قرار گرفت و در پایان نیز از زحمات کارگردان ودست اندرکاران اجرایی فیلم و حاج شیخ عبدالکاظم علی نژاد مدیر شبکه الاهواز  تقدیر به عمل آمد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.