یزد - مدیرعامل آبفار یزد از افتتاح و کلنگ زنی ۲۳ پروژه آبرسانی به روستاهای استان در هفته دولت خبر داد .

۲۳ پروژه آبرسانی روستایی در یزد افتتاح و کلنگ زنی می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد فاتحی با بیان این خبر اظهارداشت: در حال حاضر ۸۵ و ۸ دهم درصد جمعیت روستایی استان یزد تحت پوشش شبکه آبرسانی بوده و از تعداد کل یکهزار و ۱۹۴ روستای استان ۵۶۷ روستا و ۵ شهر دارای تاسیسات آبرسانی و قریب ۱۰۸ روستای فاقد شبکه در مجموع با جمعیتی بالغ بر ۲۷۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد هستند.

وی افزود: تعداد کل اشتراک آب در روستاهای تحت پوشش این شرکت هم اکنون ۱۰۴ هزار ۲۰۰ اشتراک می باشدو تاسیسات آبرسانی روستاهای استان شامل ۴۰۶ منبع تامین آب، ۱ هزار و۶۳۱ کیلومتر خط انتقال و ۴ هزار و۴۰۲ کیلومتر شبکه توزیع آب ، ۴۳۸ باب مخزن ذخیره با حجم بیش از ۱۰۱ هزار متر مکعب ، ۸۱ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت روزانه ۷۸ هزار و ۵۴۷ متر مکعب در روز می باشد .

این مسئول به راهکارهای پیش روی این شرکت جهت حل مشکلات تامین آب آشامیدنی در روستاها اشاره کرد و گفت: شرکت آبفار یزد در قالب دو راهکار کوتاه مدت و میان مدت برای رفع مشکل کم آبی در روستاها برنامه ریزی نموده است .

مدیر عامل آبفاریزد با بیان اینکه راهکارهای میان مدت شامل احداث ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی می باشد تصریح کرد: سعی شده منابع آبی این مجتمع ها  از منابع نسبتا پایدار استان باشند تا کم بارشی ها بر این منابع کمتر تاثیرگذار باشد و پیش بینی می شود با احداث و بهره برداری از این مجتمع ها ۳۷۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۱۷ هزار نفر تحت پوشش خدمات مطلوب تر قرار گیرند .

وی احداث تاسیسات آبرسانی در قالب ۱۱ پروژه تک روستایی  را از دیگر برنامه های این شرکت دانست وافزود: اعتبار هزینه شده برای مجتمع های آبرسانی ۵۹۰ میلیارد ریال و پروژه های تک روستایی ۳۱ میلیارد ریال می باشد که بخشی از آن در سال ۹۵و۹۴ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین گردیده است .

فاتحی در خصوص راهکارهای کوتاه مدت این شرکت گفت: حفرچاه جدید ، کف شکنی و بازسازی چاههای موجود، خرید آب از منابع مجاور و کشاورزی ، بازسازی شبکه های توزیع و خطوط انتقال ایجاد سامانه های تله متری ، استاندارد سازی قسمتی از انشعاب ها ، تعویض کنتورهای خراب و پیمایش پرونده ای انشعاب ها در راستای بهبود الگوی مصرف ازجمله راهکارهای کوتاه مدت این شرکت برای تامین آب می باشد .

وی در مورد آب رسانی سیار به روستاها تصریح کرد: آبرسانی سیار توسط ۱۶ تانکر سیار و ۴۴۲ تانکر ثابت انجام می شود و  که در فصل تابستان این تعداد افزایش پیدا کرده و مجهز نمودن تاسیسات آبرسانی اعم از چاه ها ، مخازن و ایستگاههای پمپاژ به سیستم تله متری و مانیتورینگ یکی از اقدامات مهم وکاربردی این شرکت می باشد و تاکنون تعداد ۵۷ مورد از تاسیسات آبرسانی به این سیستم مجهز گردیده است.

فاتحی خاطر نشان ساخت: با راه اندازی این سیستم کنترل آنلاین تاسیسات آبرسانی  از قبیل حجم مخزن ، چگونگی کارکرد پمپ ها و... را می توان در ستاد شرکت مورد بررسی قرارداد و با توجه به مشاهده آنلاین تاسیسات آبرسانی کارشناسان این شرکت می توانند خدمات هرچه بهتر با کیفیت تری به مشترکین خود ارائه نمایند..

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.