اصفهان- رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان از آغاز به کار گروه‌های تبلیغ نوین و خلاق در اصفهان خبر داد و گفت: هدف ما این است که با استفاده از روش‌های خلاق بر پایه فرآورده‌های رسانه‌ای، اقدامات نوین تبلیغی انجام شود.

انجام اقدامات نوین تبلیغی با استفاده از روش‌های خلاق

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمد قطبی شامگاه چهارشنبه در آئین آغاز به کار گروه‌های تبلیغ نوین و خلاق اظهار داشت: در راستای برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تشکیل گروه‌های نوین تبلیغی را در برنامه قرار دادیم، در همین ارتباط ۳۰ گروه تشکیل شد، هویت اولیه این گروه‌ها شکل گرفته و اعتبارنامه‌ها صادر شده تا از نظر حقوقی نیز جایگاه بهتری پیدا کنند.

وی افزود: امروز در عرصه‌های نو و فرآیندهای خدمات تبلیغ سنتی (شفاهی) خلاقیت‌های خوبی صورت گرفته و فضا برای حضور موثر ایجاد شده است، می‌توان با استفاده از دغدغه و توان فعالان عرصه فضای مجازی اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان با بیان اینکه عرصه فعالیت در این حوزه وسیع و نیازمند حمایت است، گفت: چند سال پیش در اصفهان نخستین مرکز رشد حوزه علوم اسلامی با رویکرد فرهنگ و هنر کلید خورد و امروز در این راستا ۲، ۳ مرکز در کشور فعال هستند که لازم است از این نوع فعالیت‌ها حمایت‌های خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نسل نو فعالیت‌های تبلیغی در امتداد تبلیغ سنتی است، ادامه داد: این نوع فعالیت‌های نوین نافی تبلیغ سنتی نیست، در این زمینه ایده پردازها حمایت شده تا نسل نویی از فعالیت‌های تبلیغی در حوزه ایجاد شود.

حجت الاسلام قطبی اظهار داشت: امروز نسل جوان ما زمان عمده‌ای را در فضای مجازی پشت سر می‌گذارند و بنابراین لازم است که در سمت و سو بخشیدن به حضور جوانان در این فضا اقدامات لازم انجام شود، دریافت معارف دین از جمله موارد مهمی است که باید از طریق این فضا به جوانان منتقل شود.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از روش‌های خلاق بر پایه فرآورده‌های رسانه‌ای اقدامات نوین تبلیغی انجام شود، گفت: با استفاده از عزم و توانمندی جوانان شیعه انقلابی می‌توانیم آینده‌ای را ترسیم کنیم که این جوانان عهده دار عرصه‌های بزرگی در جهان باشند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان تصریح کرد: اگر کوتاهی صورت گیرد کسانی این نبض را به دست می‌گیرند که فعالیت آنها بر پایه ارزش‌های انقلابی و اسلامی پیش نمی‌رود.

وی با بیان اینکه ایده‌های شکل گرفته در فضایی گفت‌وگو محور تکمیل می‌شود، گفت: ایده‌های موردنظر پرورش یافته، تکمیل می‌شود و به ایده تاب آور تبدیل خواهد شد، در این مرحله هدف ما مبتنی بر مسائل فرهنگی و تبلیغی است.

برای تبلیغ باید ابتکار به خرج داد

در ادامه این مراسم، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زمینه تبلیغ باید ابتکار به خرج داد، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه تبلیغ مورد توجه حوزویان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی اظهار داشت: مقداری دیر به امور نوآور پرداخته‌ایم اما در تبلیغ نوین و استفاده از ابزارهای نوین اقدمات خوبی انجام شده است.

وی افزود: خوشبختانه فعالان این عرصه ذوق و سلیقه خوبی دارند، البته از واقعیت نباید فرار کرد، واقعیت این است که در دنیا ظرفیت‌هایی ایجاد شده که ما در استفاده از آن کند هستیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: چه کسی تصور می‌کرد موبایل که تا چند سال پیش فقط در فضاهای نظامی مورد استفاده بود امروز اینچنین در جهان گسترش یافته باشد.

وی ادامه داد: براساس آمار در یک روز فقط ۸.۸ میلیارد بار فیلم دیده می‌شود، در این زمینه رقم‌ها بسیار بالا و عجیب است که آمارهای استفاده از فضای مجازی به همین سرعت در حال جلو رفتن است.

حجت‌الاسلام واعظی گفت: ایران جزء کشورهایی است که بین ۴۰-۵۰ درصد از اینترنت استفاده می‌کنند اما این آمار خیلی زود بالا خواهد رفت، ذائقه‌ها نیز به همین ترتیب تغییر می‌کند و فرهنگ‌ها عوض می‌شود.

وی با بیان اینکه در انجام فعالیت‌های نوین تبلیغی باید مخاطب را شناخت، تصریح کرد: عنصر اثربخشی بسیار مهم است و نباید به این فعالیت‌ها دلخوش بود، باید فکرهای بلند داشت تا ابتکارات خوبی در این زمینه انجام شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: خلاقیت برای جذب مخاطب و اثربخش بودن بسیار مهم است، ما معتقدیم اگر به خدا توکل کنیم، نیت نیز صحیح باشد و ثبات قدم نیز وجود داشته باشد موفق خواهیم بود.

وی گفت: در بازنگری ساختار دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم پیشنهاد کردیم که اداره تبلیغ نوین ایجاد شود، البته منکر تاثیر تبلیغات سنتی نیستیم، حضور روحانی و تبلیغات چهره به چهره اثر خاص خود را دارد اما باید متوجه بود که این حضور باید مقدمه ارتباط گیری‌های بعدی از طریق فضای مجازی و تکنولوژی‌های نوین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.