ساری- گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» مازندران موفق به دریافت دیپلم افتخار از هفتمین جشنواره قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان شد.

هنرمندان مازندرانی در جشنواره جهانی موسیقی فولکلور خوش درخشیدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گروه موسیقی سنتی و محلی «آوای تبری» مازندران متشکل از ۱۲ نفر از هنرمندان کشورمان به سرپرستی سید جلال محمدی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان و با همت مؤسسه موسیقی جهانی فولکلور اروپا و حمایت کمیته ملی یونسکو، در هفتمین جشنواره قهرمانی جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، حضور یافته است.

این جشنواره با شرکت هنرمندان ۲۰ کشور جهان و ۱۰۰ گروه محلی و سنتی و یکهزار و۱۲۰۰ موسیقیدان و خواننده همراه با نمایش های آئینی و محلی با حضور شهردار و رئیس جشنواره جهانی فولکور و محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی کشورمان در صوفیه در شهر نسبار در استان بورگاس بلغارستان، برگزار شد.

هنرمندان و موسیقیدانان سنتی و محلی کشورمان برای چهارمین سال متوالی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، شرکت کردند.

ویژگی خاص مسابقات جهانی فولکلور این بود که تمام اجرا های با صدا و ویدئو حرفه ای ضبط و بهترین آنها در بیش از بیست شبکه بلغاری پخش می شود.

هیات داوران این جشنواره بر اساس سه عامل میزان سختی و فنی اجرا، ارائه (لباس سنتی، انتخاب اجرا) و رفتار روی صحنه (ارتباط با مخاطبان، خلاقیت هنری) گروه ها را ارزیابی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران این موفقیت را به گروه آوای تبری و هنرمندان استان تبریک گفت و افزود: حضور در محافل و رویدادهای معتبر بین المللی برای معرفی داشته های غنی فرهنگی و هنری مازندران یک ضرورت اساسی است.

احد جاودانی تاکید کرد: موفقیت در رویدادهای بین المللی موسیقی بیانگر جذابیت این عرصه برای مردم دنیاست.

وی افزود: موسیقی بومی مازندران می تواند یک فرصت مناسب برای دیپلماسی فرهنگی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.