زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهیدان رجایی و باهنر با عشق و اعتقاد، جان خود را در مسیر تعالی، احیای ارزشها و اسلام ناب زمینه سازی اعمال اراده ملت در اداره کشور قرار دادند و توانستند امروز با اقتدار ایران را به یادگار برجای بگذارند.

منافع ملی کشور باید همراه با توجه به رویکرد جمعی باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری، علی اوسط هاشمی در آیین افتتاح پروژه های هفته دولت در زاهدان اظهار داشت: منافع ملی کشور در نگاه همگان باید برجسته و با رویکرد جمعی باشد زیرا اهل جماعت و مسجد هستیم و ملت سازی و جریان سازی به عنوان محصول مسجد ، امروز یک ضرورت ملی است یعنی ملت شدن در کنار دولتی که زاییده یک ملت بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه امروز مسیر درست تفکر ملی است اما بعضی ها بر سنگ اندازی و سیاه نمایی عادت دارند، اظهار داشت: اگر همه ما دغدغه فقر، بیکاری، افزایش سن ازدواج ، ضرورت دستیابی به موقعیت شغلی مناسب و به خروج از رکود می اندیشیم ؛ شرط آن نگاه وسیع به وسعت نگاه همه ایرانی هایی است که دل در گروی توسعه کشور دارند.

استاندار تصریح کرد: اگر امروز به جشن دولت تدبیر و امید می اندیشیم و دولت دست نیاز به سوی همه مردمان با همه کثرت و تنوع آن می اندیشد زیرا همه مردم در توسعه نقش دارند و باید فرصت و زمینه رابرای پیشرفت موقعیت بخش ممتاز ایران فراهم نماییم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: همه نسلها باید خود را وامدار آنانی بدانند که چه قبل از انقلاب با تحمل رنج و سختی زندان و چه بعد از انقلاب با قبول مسئولیت های بزرگ که در آن طریق جان را در پای مردمان گذاشتند تا روزهای ارزشمندی را در پیش رو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مناسبت های مختلف در تقویم جمهوری اسلامی همه برای توسعه فرهنگ است افزود: عنصر فرهنگ و اصالت، برای ما ارزش آور و تاریخ ساز است و راه اندازی بازارچه صنایع دستی در مرکز استان نیز نشان از اهمیت موضوع فرهنگ و معرفی هویت این منطقه به جهان دارد .

استاندار عنوان کرد: قدمت تاریخ فرهنگ و هنر ایران را هیچ یک از کشورهای بزرگ اقتصادی ندارند بنابراین باید امروز به این بیندیشیم که آنها به چه چیزی روی آورده اند که بخش عمده ای از اقتصاد و قدرت دنیا را در دست دارند.

هاشمی بیان داشت: اگر به بزرگی رفتار و نوع نگاه به هم نائل شویم، دستیابی به پیشرفت و اقتصاد قدرتمند و دولت خلاق و پروژه محور کار دشواری نیست زیرا آن زمان، همه نگاه دولت را نگاه خود و نه در تقابل با هم می دانیم.

وی افزود: نهادسازی های شکل گرفته براساس قانون اساسی چون شورای شهر برای این مهم است که ظرفیت ملی بر پایه انسانیت به کار گرفته شود تا بتوانیم ایران را بسازیم.

وی بر تشکیل مثلث توسعه در همه شهرستانهای استان تاکید و آن را جزء ضرورتهای ملی برشمرد و گفت: فرمانداران، ائمه جمعه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی راس این هرم قرار دارند و بدنه آن را همه اقشار مختلف مردم تشکیل می دهند.

هاشمی اضافه کرد: پیشتازی این نقش برعهده فرمانداران است و در استان نیز مجمع فرمانداران، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شکل خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با اظهار اینکه بار ساختن صرفا بر دوش دولت نیست و همه قوا باید این نگاه را با ایفای نقش در خود توسعه ببخشند اظهار داشت:صدای بلند داشتن در صورتی کار ساز است که از پشتوانه خرد توام با مشارکت جویی و ترغیب به نقش آفرینی دیگران را همراه خود سازد که منتج به اشتیاق و میل به مشارکت عمومی گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.