جوین- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به ترغیب و تشویق کشاورزان برای استفاده از سامانه های نوین آبیاری گفت: آبیاری تحت فشار یکی از روش های افزایش راندمان آبیاری در شرایط خشکسالی و افت شدید سطح منابع آبی شهرستان است.

آبیاری تحت فشار یکی از روش های افزایش راندمان آبیاری است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: در این شهرستان حدود ۳۶۱ حلقه چاه و ۷۱ رشته قنات وجود دارد که از این منابع آبی حدودا ۱۸۵ و ۹ دهم میلیون متر مکعب در سال آب استحصال شده و به مصرف کشاورزی می رسد

هاشم آبادی افزود: با توجه به خشکسالی های پیاپی و افت شدید سطح منابع آبی شهرستان جوین از نظر منابع آبی در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارد و سالانه حدود ۸۵ صدم متر از سطح منابع آبی شهرستان کم می شود .

وی بیان کرد: یکی از مهمترین راه های صرفه جویی در مصرف آب استفاده از روش های نوین آبیاری است که با استفاده از این روش راندمان آبیاری افزایش یافته و از هدر رفت آب در مسیر انتقال و همچنین توزیع آب در مزرعه جلوگیری می شود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به ترغیب و تشویق کشاورزان برای استفاده از سامانه های نوین آبیاری گفت: سامانه های نوین آبیاری به دو روش آبیاری تحت فشار و به صورت کم فشار طراحی می شود.

وی بیان کرد: در سال های گذشته بالغ بر ۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان جوین مجهز به سیستم های نوین آبیاری شدند و امسال نیز با در نظر گرفتن سهمیه یکهزار هکتاری برای شهرستان جوین تاکنون ۹۸۰ هکتار از این سهمیه جذب شده و بیش از ۴۰ پرونده آبیاری تحت فشار به مساحت ۷۰۰ هکتار نیز در دست بررسی و مطالعه است.

مهندس هاشم آبادی تصریح کرد: باتوجه به خرده مالک اراضی شهرستان جوین اجرای سیستم آبیاری تحت فشار را برایمان مشکل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باهمه مشکلات ما درعرصه خدمات رسانی به کشاورزان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و برای سال جاری هیچ محدودیتی برای اجرای نوین آبیاری نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.