ساری- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایری مازندران گفت: ۷۲ هزار روستانشین و عشایر مازندرانی بیمه شدند.

۷۲ هزار عشایر و روستایی مازندرانی بیمه شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستاییان و عشایر مازندران، محمد ابراهیمی افزود: در حال حاضر ۷۹ کارگزاری بیمه اجتماعی روستایی و عشایری در استان فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: صندوق تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب‌ تر انجام داده و ضرورت دارد در این بخش روستاییان و عشایر با اعتماد بیشتر تلاش کنند تا زمینه برای حرکت توسعه ‌ای در این زمینه فراهم شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایری مازندران با اشاره به اینکه از ۴۶۱ هزار نفر جامعه هدف بیمه روستاییان و عشایر استان، تاکنون ۷۲ هزارنفر بیمه شدند، گفت: از اردیبهشت ماه امسال تطبیق و تجمیع کارگزاری را در دستور کار قرار دادیم و کارگزاران استان در مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها مستقر و ۲۴۲ کارگزاری به ۷۹ کارگزاری تقلیل یافت.

ابراهیمی ادامه داد: در کنار ۷۹ کارگزاری، ۶۶ مجوز خصوصی نیز صادر تا در شهرستان‌ها اضافه ‌شوند و مجموع شان به ۱۶۵ کارگزاری برسد.

وی یادآور شد: تمام کشاورزان شاغل در بخش کشاورزی، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی، زنان خانه‌دار روستایی و عشایری، ساکنان و رانندگان حمل بار و مسافر بین‌شهری شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر می‌توانند عضو این صندوق شده و از مزایای بیمه اجتماعی شامل بازنشستگی، کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، نقل و انتقال بیمه‌ای برخوردار شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران با اشاره به حق بیمه ۱۵ درصدی برای عضویت در صندوق گفت: دولت در پرداخت حق بیمه به مشمولین عضویت در صندوق، یارانه ۱۰ درصدی پرداخت می‌کند و افراد بیمه شده تنها ۵ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.

ابراهیمی، حق بیمه یک ‌ساله برای کلیه مشمولین صندوق در سالجاری را از ۲۱۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.