بجنورد- امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به رأی اعتماد بالای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت دوازدهم، گفت: اکنون نوبت دولتمردان است که به وظایف و وعده‌های خود عمل کنند.

دولتمردان به وعده‌های خود عمل کنند/ شهید حججی الگویی برای جوانان

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بجنورد با اشاره به آغاز هفته دولت، اظهار کرد: مردم به دولت تدبیر و امید رأی دادند و وزرای پیشنهادی نیز بارأی اعتماد بالا از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این دولت راه پیدا کردند و اکنون زمان آن است تا به وعده‌های داده‌شده عمل شود.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد: امکان خدمت به مردم توفیقی الهی است که مسئولان باید آن را قدر بدانند و برای شکر این نعمت، خدمت صادقانه و بی‌منت برای مردم داشته باشند.

وی افزود: اگر در مسئولیت خود کوتاهی و سستی کنیم آن‌وقت باید در قبال این مسئولیت سنگین پاسخگوی اعمال خود در پیشگاه خداوند و شهدا باشیم.

روحیه جهادی و شهادت‌طلبی باید از سوی مسئولان و جوانان دنبال شود

امام‌جمعه موقت بجنورد بابیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب دشمن امیدوار بود که نظام اسلامی خیلی زود سرنگون شود اما هرچه برای این هدف شوم خود تلاش کردند به نتیجه‌ای که می‌خواستند نرسیدند.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد: دشمن پی برده است که برای عوض کردن نظام باید فرهنگ مردم را تغییر دهد، بنابراین جنگ نرم را شروع کرده تا روحیه انقلابی را در بین جوانان ما کمرنگ و از این طریق به اهداف خود دست پیدا کند.

وی با اشاره به شهادت محسن حججی، این شهید را یک جوان مؤمن و انقلابی تربیت‌یافته در مکتب امام حسین(ع) توصیف کرد و افزود: اقدام شهید حججی تلنگری برای همه جوانان بود و این روحیه جهادی و شهادت‌طلبی باید از سوی مسئولان و مردم دنبال شود.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه مسئولان، ایجاد و تقویت روحیه دینی و انقلابی در بین جوانان است، اظهار کرد: ضرورت دارد جریان انقلابی در محیط‌های فرهنگی، علمی و غیره تقویت شود.

ملت باایمان ایران اسلامی شکست‌ناپذیر است

امام‌جمعه موقت بجنورد با اشاره به سوم شهریور، سالروز اشغال ایران از سوی متفقین و فرار رضاخان در سال ۱۳۲۰، عنوان کرد: رضاخان که فقط برای مردم قلدری می‌کرد و اموال مردم را به غارت برده بود، نتوانست در برابر ارتش متفقین سه ساعت بیشتر دوام بیاورد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی تصریح کرد: اما ملت غیور ایران اسلامی هشت سال مقابل تمام قدرت‌های جهانی شرق، غرب، شوروی و آمریکا ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

وی عنوان کرد: آمریکا در جنگ تحمیلی علیه ایران، تمام امکانات را در اختیار صدام قرارداد چراکه می‌خواست نظام اسلامی را ساقط کند اما این ملت غیور با اتکا به ایمان و با کمک رهبری امام خمینی(ره) مقاومت کرد و عاقبت نیز دشمن پشیمان و شکست‌خورده برگشت.

وی گفت: امنیتی که امروز ما داریم محصول رشادت‌های جوانان و ملت ایران اسلامی است که هنوز هم جوانانی همانند شهید حججی مشتاق شهادت در کشور وجود دارد.

امام‌جمعه موقت بجنورد تأکید کرد: مادامی‌که این ملت ایمان خود را حفظ کند، در مقابل توطئه‌های دشمن شکست‌ناپذیر است.

ظرفیت گیاهان دارویی در خراسان شمالی موردتوجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی بابیان اینکه خراسان شمالی سرشار از گیاهان دارویی است، عنوان کرد: از این ظرفیت بالقوه باید استفاده کرد.

وی اظهار کرد: مسئولان این امر را پیگیری و امکاناتی فراهم کنند تا زمینه اشتغال جوانان از طریق بهره‌وری مناسب از گیاهان دارویی و درنتیجه رونق اقتصادی در استان شکل بگیرد.

وی به چهارم شهریور و روز کارمند نیز اشاره‌ کرد و افزود: کارمندان روحیه جهادی و انقلابی خود در کار را حفظ کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.