بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند گفت: مدیریت جهادی و انقلابی و حرکت در مسیر شهدا مهم‌ترین شاخصه دولت اسلامی و راه برون‌رفت دولت از مشکلات مختلف فرهنگی و اقتصادی است.

دولت دوازدهم از تکرار ضعف‌های گذشته پرهیز کند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علیجان دلدار ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهار داشت:  امام باقر(ع) می‌فرمایند هیچ توان و نیرویی مانند رد کردن خشم نیست که انسان خشم خود را کنترل کند.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) شکافنده علوم هستند، گفت: بندگان خدا اهل فرو بردن خشم خود هستند و نه تنها خشم خود را اعمال نمی‌کنند بلکه کسانی که به آن ها ظلم کردند را عفو می‌کنند.
امام جمعه موقت بیرجند افزود: بیشترین خیانت‌ها و پیمان‌شکنی نسبت به خدا با سرکشی‌های انسان‌ها صورت می‌گیرد زیرا خدا از ما پیمان عبویت و بندگی گرفته است.

دلدار با اشاره به فرارسیدن روز عرفه و روز عید سعید قربان، تصریح کرد: باید در این ایام هواهای نفسانی خود را قربانی کنیم و به فکر دستگیری از فقرا و نیازمندان نیز باشیم.

وی با بیان اینکه کسانی که در روز عید قربان، قربانی دارند باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند، ادامه داد: دفاتر کمیته امداد استان نیز آماده دریافت هدایا و نذورات هم استانی‌ها است.

امام جمعه موقت بیرجند به هفته دولت اشاره کرد و افزود: پیشرفت و آبادانی کشور و خدمت به مردم باید در اولویت دولتمردان باشد.

دلدار خاطرنشان کرد: آن چیزی که شهیدان رجایی و باهنر را در میان مسؤولان اجرایی کشور ممتاز کرد تنها شهادت نبود بلکه ظهور و بروز آن‌ها در عرصه سیاست و در خدمت انقلابی، جهادی، همرنگی و همزبانی آن‌ها با مردم بود.

وی اظهار کرد: مدیریت جهادی و انقلابی و حرکت در مسیر شهدا مهم‌ترین شاخصه دولت اسلامی و راه برون‌رفت دولت از مشکلات مختلف فرهنگی و اقتصادی است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه فرهنگ جهادی و انقلابی بر مؤلفه‌هایی همچون ولایتمداری، عشق به خدمتگزاری، پیشرفت و اعتلای کشور و حفظ استقلال استوار است، گفت: دولت دوازدهم در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی باید از ضعف‌هایی که در دولت‌های قبل وجود داشته پرهیز کند و فرهنگ توکل به خدا، خودباوری، اعتماد به نفس، برنامه محوری، قانون‌مداری، وحدت و همدلی، کارآمدی و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در جهت تولید و اشتغال را سرلوحه کار خود قرار دهد.

دلدار  با اشاره به ۸ شهریورماه، روز مبارزه با تروریسم، افزود: اسلام تهدید و خطری بزرگی به نام القاعده و داعش را دارد، این دو دست‌پرورده استکبار هستند و نه تنها مسلمانان بلکه تمام دنیا از این خطر بزرگ که به نام اسلام و با هدف ضربه زدن به اسلام طراحی شده رنج می‌برند.

 وی تصریح کرد: امروز مردم یمن علاوه بر اینکه از زمین و هوا مورد تهاجم قرار گرفتند، با بیماری‌های مختلف، فقر و گرسنگی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: هزاران نفر از مردم یمن به دلیل بیماری وبای استکبارساخته جان خود را از دست می‌دهند و مسؤولان کشور و نهادهای دولتی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی تلاش کنند.

روز کارمند، روز داروسازی، آغاز دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا و سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی آجا از دیگر مناسبت های هفته بود که امام جمعه موقت بیرجند به آن ها اشاره کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.