ایلام­- شورای پنجم شهر ایلام در اولین جلسه رسمی خود بر نام شهردار فعلی ایلام «منت محمدی» قلم قرمز کشیده و شهرداری جدید «طالب صادقیان» برای شهرداری مرکز استان انتخاب کردند.

طالب صادقیان به عنوان شهردار ایلام انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین، شورای پنجم ۷ نفره که پس از شورای چهارم ۱۱ نفره برای چهارسال به ساختمان «متن» آمده اند، روزهای پر فراز و نشیب خود را با تغییر سکاندار «پرستو» شروع کردند و در گام اول کلید ساختمان پرستو را از «منت» گرفته و به «طالب» دادند.

البته این کلید و صندلی طبقه پنجم ساختمان «پرستو»، خصوصاً در دوره چهارم شورای شهر نشان داد که چندان وفادار نیست، چرا که در دوره چهارم شورای شهر که می شود بی ثبات ترین دوره شوراها آنرا نامید و در طی این چهارسال با احتساب چند ماه سرپرستی «طاهری» شهر ایلام ۴ شهردار را در سکان شهر دید که عملاً عمر مفید دوره شهرداری هر کدام به یکسال قد کشید که مطمئناً در یکسال نمی شود برنامه ای در خور شأن در شهر اجرا کرد.

این حق قانونی شورائیان است که شهردار مورد نظر خود را انتخاب کنند و فردی هم فکر و نظر خود را برای شهرداری انتخاب کنند، اما شهر و شهروندان برای داشتن شهرداری با کفایت که بتواند شهر ایلام بعنوان مرکز استان را به شهری زیبا و توریست پسند تبدیل کند، محق تر هستند.

 یکی از تصمیمات کلان شهرداران سابق ایلام و شورای چهارم، تعریض خیابان های اصلی شهر ایلام بود، طرحی که از جهتی خوشایند بود و از جهت دیگر ناخوشایند!

خوشایندی طرح بعلت تعریض خیابان هایی بود که دیگر گنجایش این همه خودرو را نداشت و ناخوشایندی آن به سبب قطع درختان زیبا و چنار چند ده ساله بود که سایه آنها گرمای تابستان را از چهره شهر می زدود و اکنون جای این درختان کهن سال را درختان کاج و سروی گرفته که نه تنها نمی توانند سایه گستر معابر شهر باشند، بلکه حتی ریشه در خاک هم ندارند! و چه بسی هزینه هایی که برای کاشت آنها صرف شده بی ثمر باشد و این درختان که نمونه آنها در شهر بسیار است (واقع در بلوار دانشجو، بلوار امام علی، بلوار سیدالشهدا  و ... ) شاید نتوانند سایه بانی برای عابرین ایجاد کنند!

شهر ایلام مشکلات کلان بسیاری دارد و شهردار جدید این شهر دکتر «طالب صادقیان» که خود دانش آموخته رشته عمران است، بیش از هر شخصی باید ریزبینانه و موشکافانه مشکلات شهر را رصد کرده و برنامه جامعی برای برون رفت ایلام از نازیبایی بدهد.

نبود پارکینگ طبقاتی، نبود لاین اختصاصی خودروهای عمومی، کمبود و عدم ساماندهی فضاهای سبز، عدم رعایت اصول شهرسازی در محله ها و شهرک های جدید، نقص سیستم جمع آوری زباله، عدم ساماندهی دست فروشان مرکز شهر، ساماندهی نشدن مشاغل پر سروصدا و خروج آنها از مرکز شهر و ... تنها بخش کوچکی از مشکلات عدیده شهر ایلام است که شهروندان از شهردار جدید و شورای شهر انتظار رفع آنها را دارند تا شاید مرکز استان که در ایام اربعین می تواند پذیرای چند میلیون زائر باشد، به کانونی برای گردشگران مذهبی و فصلی تبدیل شده و این شهر رونقی بیش از پیش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.