​ایلام- رئیس دامپزشکی شهرستان دهلران گفت: در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و یازده هزار (نوبت سر) واکسیناسیون توسط کارکنان دامپزشکی شهرستان دهلران در مناطق روستایی و عشایری بصورت رایگان برای دامداران انجام پذیرفته است.

یک میلیون و ۱۱ هزار نوبت سر واکسیناسیون در دامپزشکی دهلران انجام شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام، ایوب دارابی با بیان اینکه جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان در طول سال واکسیناسیون می شوند، اظهارداشت: این تعداد واکسیناسیون شامل واکسنهای آبله، تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR)، اکتیمای واگیردار، تب مالت، لمپی اسکین گاوی و ... بوده است.

وی به مبارزه با بیماری هاری اشاره کرد و بیان داشت: در یک سال گذشته بیش از ۸۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری واکسیناسیون شده تا از انتقال این بیماری در شهرستان جلوگیری شود.

رئیس دامپزشکی شهرستان دهلران با اشاره به نظارت های شرعی و بهداشتی قبل، حین و بعد از کشتار بر روی دامهای ارجاعی به کشتارگاه ها، خاطرنشان ساخت: علاوه بر این در این مدت، به منظور اعمال مراقبت و پیش گیری از بیماری های واگیر نمونه برداری و تستهای مختلف از مراکز آبزی پروری، زنبورستانها و مرغداری ها طبق برنامه سازمان دامپزشکی انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.