زاهدان-مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت : طی دوهفته اخیر شیوع بیماری نامشخصی در گونه ای از پرندگان که گونه وحشی «یاکریم» نام دارد سبب مرگ و میر تعدادی از پرندگان در منطقه زرآباد شده که علت و نوع بیماری تاکنون مشخص نشده است.

مرگ نامشخص گونه ای از پرندگان در منطقه زرآباد سیستان و بلوچستان در دست بررسی است

به گزارش قدس آنلاین، نیره پورملایی اظهار داشت: علایم این بیماری خونی بودن نای، لاغری و اسهال بوده که تاکنون علائم مشابه این بیماری در هیچ گونه ای از پرندگان مشاهده نشده است .

مدیر کل محیط زیست استان خاطر نشان کرد: برای تشخیص نوع بیماری و علت دقیق مرگ این پرندگان با اداره کل دامپزشکی وارد عمل شده ایم و نمونه برداری از بافت های ریه و آزمایش خون از لاشه پرندگان انجام شده و برای تشخیص نهایی به تهران ارسال شده است.

پورملایی اذعان داشت: مشاهده این بیماری در گونه ای خاص از پرندگان سبب تعجب تیم دامپزشکی و محیط زیست شده و این نوع بیماری تنها در این منطقه رخ داده است.

وی عنوان کرد: علائم این بیماری مشابه آنفولانزا بوده که در این فصل دور از اتتظار است و منتظر نتیجه گزارش ها از اداره کل دامپزشکی برای تشخیص نهایی هستیم.

پورملایی با بیان اینکه این مرگ و میر در مزارع ، اطراف رودخانه و مناطق صعب العبور رخ داده و علت آن رهایی فاضلاب صنعتی نبوده در رودخانه نبوده است ،عنوان کرد: تا تشخیص علت نهایی و نوع بیماری ، مرگ و میر در این نوع از پرندگان ادامه دارد و تنها کاری که می توان انجام داد جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان برای جلوگیری از بروز بیماری در گونه های دیگر پرندگان است.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.