بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: صادرات مرز افغانستان حدود یک میلیارد دلار است که این مبلغ نشان می‌دهد ۳۲ درصد صادرات افغانستان و ایران از مرز این کشور انجام می‌شود.

یک میلیارد دلار کالا از خراسان جنوبی به افغانستان صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین، سید علی اکبر پرویزی صبح شنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداره‌کل استاندارد خراسان جنوبی، سازمان ملی استانرد را سازمانی فراسازمانی دانست و اظهار داشت: این سازمان بر تمام سازمان‌هایی که در حوزه خدمت و کالا نظارت دارند، تسلط دارد.

وی با بیان اینکه نیازهای خراسان‌جنوبی در تمام حوزه‌ها زیاد است ولی توقع ما کم است، بر لزوم همکاری و کمک در زمینه رفع اشکالات و ایرادات تأکید کرد و افزود: باید مشکلات این حوزه را رفع کنیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: صدور برخی کالاها در مرز ما را با مشکل مواجه کرده است، بنابراین باید این مهم مدیریت و به گونه‌ای رفتار شود که اعتماد طرف مقابل را از دست ندهیم.

پرویزی تأکید کرد: صدور کالاهای غیراستاندارد نه برای حیثیت جمهوری اسلامی و نه برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان مناسب است.

وی اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی با این عظمت به شرایط استانداردسازی توجه نکند جای بسی تأسف دارد، بنابراین باید به تولیدکنندگان و صادرکنندگان هشداری دهیم.

استاندار خراسان جنوبی به صادرات مرز افغانستان اشاره کرد و یادآور شد: صادرات مرز افغانستان حدود یک میلیارد دلار است که این مبلغ نشان می‌دهد ۳۲ درصد صادرات افغانستان و ایران از مرز افغانستان انجام می‌شود.

پرویزی با تأکید بر اینکه اعتماد ایجاد شده بین ایران و همسایه شرقی نباید از بین رود، متذکر شد: باید با تلاش یکدیگر کاری کنیم که کالاهای با ارزش و با کیفیت که سبب ارتقای روابط تجاری ما با کشور افغانستان شود را صادر کنیم و نگذاریم که اتفاقی که بین ایران و آسیای میانه رخ داد، تکرار شود.

وی خاطرنشان کرد: بگذاریم کالاهای با استاندارد مناسب صادر و سبب توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.