بررسی‌های «نود اقتصادی» از ۳۵ شرکت دارویی نشان داده که تنها دو شرکت روز دارو و داروسازی زاگرس فارمد پارس سال مالی ۹۵ را با زیان به انتها برده‌اند. بنابراین هیات مدیره آنها هم پاداشی را دریافت نخواهد کرد.

زیان دو شرکت داروسازی پاداش هیات مدیره آنها را صفر کرد!

به گزارش قدس آنلاین،  صنعت داروسازی به دلیل اثرگذاری بر سلامت افراد و جوامع بشری، همواره یکی از مهمترین ارکان نظام سلامت به شمار رفته است. امروزه این صنعت به عنوان یکی از صنایع کلیدی و استراتژیک جهان مطرح بوده و برخورداری از سطح بالای توانمندی در این بخش به منزله توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود.

صنعت دارویی ایران هم از جمله صنایع کلیدی و راهبردی به شمار می‌آید و گسترش توانمندی‌ها و قابلیت‌ها در این حوزه و خودکفایی در زنجیره ارزش آن می‌تواند موقعیت و جایگاه کشور را در منطقه و در سطح مجامع بین‌المللی ارتقا بخشد. روندها و متغیرهای اساسی اثرگذار بر صنعت دارو را می‌توان در دو سوی تقاضا و عرضه دارو بررسی کرد.

در طرف تقاضا ۲ محرک اصلی افزایش جمعیت و افزایش درآمد سرانه وجود داشته که باعث می‌شود تا تعداد افراد بیشتری، مبالغ زیادتری را صرف هزینه‌های بهداشتی و درمانی خود کنند. همچنین افزایش جمعیت افراد مسن در دنیا وافزایش سطح بهداشت عمومی باعث شده تا با مسایل و بیماری‌های متفاوتی نسبت به گذشته مواجه باشیم.

گروه دارویی یکی از ۳۹ صنعت مهم بورسی کشور بوده که با داشتن ۳۷ شرکت فعال در بورس، فرابورس و بازار پایه فرابورس، P/E  ۷ را کسب کرده اند.

در حال حاضر این صنعت ۲.۵ درصد از ارزش کل بازار سهام را به خود اختصاص داده و از این بابت در میان همه صنایع بورسی رتبه یازدهم را کسب کرده است.

با نزدیک شدن به پایان نیم سال نخست سال جاری و اتمام ماراتن نفسگیر مجامع این شرکت ها، اکنون این پرسش مطرح شده که هریک از شرکت های  دارویی چه مقدار سود داشته ویا زیان کرده اند؟

بررسی‌های انجام شده از  ۳۵ شرکت دارویی نشان داده که تنها دو شرکت روز دارو و داروسازی زاگرس فارمد پارس سال مالی ۹۵ را با زیان به انتها برده اند. بنابراین هیات مدیره آنها هم پاداشی را دریافت نخواهند کرد.

بیشترین پاداش برای هیات مدیره در بین شرکت های دارویی مورد بررسی مربوط به شرکت داروسازی دکتر عبیدی و کمترین هم مربوط به شرکت مواد اولیه داروئی البرز بالک بوده است.

منبع: سایت نود اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.