یزد - مدیر عامل شرکت توزیع برق استان یزد از افتتاح ۶۶پروژه برق در استان به مناسبت هفته دولت خبرداد و گفت: اعتبارات این طرح ها بیش از ۱۰۵میلیارد ریال است.

۶۶پروژه برق رسانی در استان یزد به مناسبت هفته دولت افتتاح می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمدرضا صحتی پیش ازظهر شنبه در نشست خبری اظهار داشت: به مناسبت این هفته طرح های حوزه برق در ۵محور برق رسانی شهری و روستایی، توسعه و احداث شبکه در مناطق شهری و روستایی، بهینه سازی شبکه های در حوزه شهری و روستایی، تامین روشنایی شهرها و روستاها ونصب  کنتور طرح فهام افتتاح می گردد.

وی افزود: افتتاح وبهره برداری از این طرح ها نقش مهمی در پایداری شبکه  وتوسعه خدمات رسانی  به مشترکین دارد و با اجرای ۱۹طرح توسعه واحد شهری و روستایی افزون بر ۵۵هزار متر شبکه فشار متوسط  و ضعیف و ۷۷۲دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه برق استان اضافه خواهد شد .

صحتی تصریح کرد : در حوزه روشنایی ۱۷پروژه با احداث ۱۸هزار متر شبکه فشار متوسط  و فشار ضعیف با هزینه ای بالغ بر ۱۵میلیاردریال به بهره برداری می رسد .

این مسئول با بیان اینکه برق رسانی به مسکن مهر شهری و روستایی از مهمترین اولویت های دولت و این شرکت بوده  خاطر نشان ساخت:  در مجموع پروژه های شهری و روستایی مسکن مهر  شش هزار و ۸۱متر شبکه فشار متوسط احداث می شود  و۴طرح استان برقدار می شود که بیشتر آنها مربوط به مسکن مهر شهرستان یزد می باشد .

وی افزود: در حال حاضر استان یزد دارای ۶۳۰ هزار و ۵۴۵ مشترک برق است که از این تعداد ۵۱۱هزارو ۸۵مشترک خانگی و و بیش ازیک هزارو۳۲۴مشترک صنعتی و مابقی کشاورزی و اداری بوده ودر بحث فروش انرژی  در حوزه صنعت ۵۰درصد در رتبه اول، در بخش خانگی ۲۲درصد رتبه دوم ، ودر بخش کشاورزی ۱۶درصد رتبه سوم را دارا می باشد ومیزان فروش برق صنعتی استان به بیش از ۷۰ درصد می‌باشد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان گفت: رسیدن به کاهش تلفات ۵درصدی و ۲۱دقیقه کاهش خاموشی از اهداف بلند مدت این شرکت در سال ۱۴۰۴است که این امید را دارد به این اهداف دست پیدا کند و از ۹۷۳روستای استان ۹۲۱روستا برق دار می باشند .

صحتی با اشاره به گرمای شدید هوای استان در ایام ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورماه، پیک بار امسال استان را ۱۴۰۸ مگاوات عنوان کرد وافزود: البته بیشترین پیک مصرف شرکت توزیع برق استان در سال جاری تاکنون ۸۱۷ مگاوات بوده که کمتر از پیش‌بینی ۸۴۵ مگاواتی برای امسال بوده است.

وی به برخی اقدامات صورت گرفته جهت کاهش پیک مصرف امسال استان اشاره و از اهم آنها طرح تعطیلات و تعمیرات صنایع، طرح ذخیره‌ عملیاتی صنایع و طرح دیزل ژنراتور صنایع و همچنین در بخش کشاورزی نیز همکاری مطلوب کشاورزان یزدی را ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان در خصوص طرح جهادی کاهش تلفات افزود: در این طرح کاهش تلفات ۹.۵درصد می باشد  که در پایان این طرح این میزان باید به ۶.۸درصد برسد که این شرکت درسال گذشته به آمار ۷.۲رسیده و این شرکت در تلاش است به امار ۶.۸درصد برسد.

این مسئول درخصوص اقدامات انجام شده توسط این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: کاهش تلفات شبکه توزیع زیر ۱۰درصد ، نصب ۵۰هزار کنتور هوشمند چاههای کشاورزی ، اجرای سیستم هوشمندی سازی شبکه ، تکمیل وبهره برداری ۳۰۰مگاوات نیروگاه تولید پراکنده در کشور، اتمام برق‌رسانی به کلیه روستاهای ۱۰ تا ۲۰ خانوار،نصب کنتور در مناطق ییلاقی و قشلاقی ،جابجایی ۱۶دستگاه ترانسفورماتور و نصب ۲۹۶ترانسفورماتور کوچک ، واتمام ۱۰۰مگاوات نیروگاه تولید پراکنده از دیگر اقدامات این شرکت در زمینه اقتصاد مقاومتی می باشد.

وی پیرامون توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در استان گفت: در بحث نیروگاه‌های زیر ۱۰ کیلووات تاکنون ۴۷۳ مورد مجوز به ظرفیت جمعاً سه مگاوات صادر شده که از این مقدار ۱۳۹ مور با ظرفیت ۶۸۱ کیلووات به شبکه متصل شده‌ و علاوه بر قراردادهای منعقده شرکت برق منطقه‌ای یزد در این حوزه که بالغ بر ۳۰۰ مگاوات است، چهار نیروگاه نسبتاً بزرگ نیز در حوزه شرکت توزیع برق با ظرفیت ۱۳.۸ مگاوات فعالیت دارند و هشت مورد دیگر با ظرفیت ۲۱ مگاوات نیز در دست اقدام هستند.

وی به توسعه منابع تولید پراکنده در استان  اشاره و افزود: این شرکت در حال حاضر ۱۰۰ مگاوات انرژی استان  رااز این طریق تامین می‌ کند و تاکنون ۲۲۰ مگاوات درخواست وجود داشته که از این مقدار تاکنون ۹۱.۴ مگاوات صدور پروانه و از این میزان نیز ۳۲ مگاوات عقد قرار شده است.

صحتی با بیان اینکه ۸۹دستگاه پست هوایی به ظرفیت ۸هزار کیلو ولت به تاسیسات موجود افزوده شده گفت: این شرکت براساس رویکرد وزارت نیرو  بستر سازی لازم برای اتوماسیون  شدن شبکه ها وکاهش  تلفات برق را در دستور کار خود قرار داده است .

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان ادامه داد: این شرکت در راستای نصب کنتور هوشمند دارای سهمیه ۸۰۰کنتور بود ولی این شرکت تاکنون بیش از ۴۰۰۰کنتور  هوشمند شامل ۷۰۰مشترک کشاورزی و بیش از ۳۲۰۰کنتور هوشمند در بخش صنعتی اداری وتجاری را نصب کرده است .

این مسئول ادامه داد:  استفاده از شیوه های نوین مدیریت شبکه برای استمرار انرژی الکتریکی  وافزایش قابلیت اطمینان  شبکه ، فرهنگ سازی  واصلاح الگوی مصرف  مشترکین  گسترش و توسعه خدمات الکترونیک  از برنامه های استرتژیک  و راهبردی این شرکت می باشد .

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.