مراسم تودیع و معارفه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

تودیع و معارفه معاونان گردشگری دولت یازدهم و دوازدهم

به گزارش قدس آنلاین، مراسم تودیع مرتضی رحمانی موحد معاون سابق گردشگری کشور و معرفی محمد محب خدایی معاون گردشگری جدید با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی هم اکنون در حال برگزاری است.

در این برنامه علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رئیس جمهور گفته است بودجه دولت ۳۰۰ هزارمیلیارد تومان است که ۵۰ درصد آن صرف صندوق های بازنشستگی، یارانه ها و صندوق توسعه ملی می شود و دولت با ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کارها را می بایست جلو ببرد. پس هر بخشی که خود را وابسته به بودجه دولتی بداند راه به جایی نمی برد پس باید مسیر جدیدی را برای خود ایجاد کنیم و این بخش را رونق دهیم.

وی گفت: در برخی از جاها گفته شده که بین صنعت گردشگری و نفت رابطه برقرار است و این دو صنعت با هم مقایسه می‌شود گاهی این مقایسه درست است و گاهی درست نیست. زمانی که به درون هر دو بخش نگاه می‌شود می بینیم که هر دو ظرفیت خوبی دارند.

مونسان افزود: در هتلی که چندی پیش در کیش افتتاح شد ۱۵۰ نفر مشغول بکار شدند. در یک پارک آبی نیز هر شیفیت ۲۰۰ نفر کار می کنند این نشان می دهد که بخش گردشگری چقدر می تواند اشتغالزا باشد. گردشگری می تواند در بخش رونق اقتصادی بویژه در شهرهای کودک به سرعت خود را نشان دهد.

وی افزود: از مدیران کل و معاونان سازمان خواسته شده که در ۲۰ روز آینده بر اساس برنامه های بالادستی برنامه های خود را تدوین کنند تا در سطح استانها نیز فعال شویم.

در ادامه این برنامه سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: امیدواریم کسانی که در دوره ای مسئولیت می گیرند نزد خود، همکاران و خدای خود روسفید باشند. این سازمان بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم فراخی پیدا کرد تا خود را از مشکلات دور کند. آقای رحمانی موحد از همان روزهای اول می دانست که در مسیری پا می گذارد که باید توقف ناپذیر باشد. حتی اگر بخواهد متوقف شود راه به او این اجازه را نمی دهد آن هم در سازمانی که به لحاظ ساختاری و تشکیلاتی و بودجه و سابقه در تمام زمینه ها آسیب دیده بود.

وی گفت: در این مسیر بسیاری محدودیت های عجیب بر سر راه ما قرار داشت و از هر طرف یک سرنیزه و یا شمشیر این صنعت را آزار می داد. در کشور ما این صنعت را به یک صنعت تبدیل کردن کار سختی است. هنوز هم می گویم که در کشور ما گردشگری صنعت نشده است که بخواهد اشتغالزایی کند.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی گفت: آقای محب خدایی که مسئولیت معاونت گردشگری را برعهده گرفته دارای تجربه در جای خاصی با نگاه خاصی است که باید این نگاه را فراتر کند و کاری کند که گردشگری به اهداف خود برسد. این ماموریت به شدت در گرو بخش خصوصی است. هنوز نتوانسته ایم رابطه ایده آل خود را با بخش خصوصی تنظیم کنیم. من در جمعی به بخش خصوصی گفته ام نباید اینقدر به دولت وابسته باشیم حتی اکنون که مسیر باز شده است باز هم شما می خواهید دست دولتی ها را به سمت خود بکشانید. اگر سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی با هم همراه شوند می توانند به اهداف مورد نظر خود برسند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.