معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: توسعه اقتصادی توام با حفظ و توسعه محیط زیست از جمله راهبردهای اساسی این سازمان است.

توسعه اقتصادی در کشور باید با حفظ محیط زیست باشد

به گزارش قدس آنلاین، عیسی کلانتری با بیان این که توسعه اقتصادی توام با حفظ و توسعه محیط زیست از جمله راهبردهای اساسی سازمان حفاظت محیط زیست است گفت: توسعه پایدار و متوازن کشور از دیگر اولویت های اساسی سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی اظهارداشت: نظم و نسق توسعه اقتصادی و عمرانی، ایجاد اشتغال مولد، رشد تولید ناخالص داخلی همه و همه در مملکت باید مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تاکید بر توسعه پایدار و متوازن در کشور گفت: خوشبختانه هیچ یک از سیاست های توسعه پایدار با یکدیگر در تضاد نبوده بلکه مکمل هم در جهت توسعه اقتصادی، بهبود وضعیت موجود و همینطور حفظ و توسعه محیط زیست در جامعه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه بدون کمک مردم نمی‌توان محیط زیست را با چند هزار محیط بان حفظ کرد، افزود: تحقق توسعه متوازن بدون پاسداری مردم از محیط زیست امکان‌پذیر نیست.

کلانتری تصریح کرد: سازمان محیط زیست هیچ تضادی با توسعه ندارد اما توسعه گرها باید ضوابط را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر توسعه متوازن باشد نه محیط زیست قربانی توسعه می‌شود نه توسعه قربانی محیط زیست گفت: سیاست گذاری در این حوزه باید مبتنی بر اعتدال باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در سایه سیاست های اعتدال محور هم دستگاه‌ها از سازمان پیروی و هم مسیر رشد و توسعه کشور هموار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: در دوران بعد از انقلاب همواره شعار زیست محیطی در مملکت داده شد ولی در عمل حرکت خاصی در این حوزه صورت نگرفته است.

کلانتری در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اعلام اینکه برداشت بی رویه از منابع آبی کشور اعم از سطحی و زیر زمینی بزرگترین تخریب زیست محیطی در نیم قرن گذشته بوده است بر ضرورت حفظ منابع آبی و مصرف بهینه آب در مملکت تاکید کرد.

وی تصریح کرد: جدا از این در ایران سالانه میلیون ها تن فرسایش خاک انجام می شود درحالی که برای تشکیل یک سانتیمتر مربع خاک سال ها زمان نیاز دارد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مشارکت مردم کلید موفقیت در حفاظت از محیط زیست است، یادآورشد: طبیعت امانتی در دست بشریت است بنابراین همگان در برابر چگونگی بهره برداری از این موهبت الهی مسئول هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.