رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: خط اعتباری ویژه‌ای برای حمایت از محصول پسته و صادرات آن از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته است.

خط اعتباری ویژه برای حمایت از محصول پسته در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا پورابراهیمی امروز در جلسه ستاد عالی پسته استان کرمان که با حضور شهیدزاده مدیرعامل بانک کشاورزی کشور در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته بانک کشاورزی در حمایت از محصول پسته موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال پیشنهاد شده است که هم مسیر صادرات پسته هموارتر شود و هم مکانیسم بورس پسته تسهیل شود گفت: استاندارد‌سازی تولید پسته و فرآوری آن از ویژگی‌های پسته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بورس پسته تامین مالی برای صادرات ساده‌تر می‌شود خاطرنشان کرد: شرکت در بورس ریسک ناشی از عدم پرداخت تعهدات را نیز کاهش می‌دهد.

پورابراهیمی با اشاره به جلسه هفته گذشته با حضور استاندار کرمان و برخی مسئولان کشوری در تهران در ارتباط با صادرات پسته گفت: خط اعتباری ویژه‌ای برای حمایت از محصول پسته و صادرات آن از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بحث سپرده ارزی نیز برای استفاده بخش صادراتی پسته پیگیری می‌شود افزود: منابع داخلی بانک کشاورزی نیز باید به عنوان یکی از بانک‌های موفق و موثر در این حوزه به کمک تولیدکنندگان و صادر کنندگان پسته بیاید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این هفته برنامه عملیات استقرار بورس پسته در کرمان آغاز می‌شود تصریح کرد: تشکیل صندوق پسته نیز برای اولین بار در کشور در کرمان کلید می‌خورد.

پورابراهیمی شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، راور، زرند و کرمان را پنج شهرستان پسته‌خیز استان کرمان نام برد و افزود: انتظار می‌رود بانک کشاورزی در این شهرستان‌ها فعا‌ل‌تر عمل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.