فروزنده با بیان اینکه از وزیر بهداشت انتظار داریم با کم کردن حاشیه ها به حل مشکلات مردم کمک کند، گفت: متاسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که وزیر بهداشت تبدیل به سیاسی ترین وزیر دولت شده و این رویه برای نظام سلامت کشور مفید نخواهد بود.

رویه سیاسی کاری وزیر بهداشت برای نظام سلامت مفید نخواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، در خصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت درباره عملکرد آستان قدس رضوی در حوزه سلامت، با بیان اینکه انتظار ما از وزیر بهداشت این است که با دقت بیشتری اظهار نظر کرده و با کم کردن حاشیه ها به حل مشکلات مردم کمک کند، گفت: خدمات آستان قدس رضوی برای مردم مشهود است و عمدتاً در راستای کمک به دستگاه های مسئول و موظف برای اجرای ماموریت های آنها است.

وی افزود: آستان قدس همیشه سعی کرده در خدمت زائران و مجاوران باشد و عمدتاً بخاطر وسعت مشکلات مشهد ناچار است که کم کاری های دولت ها را جبران کند، این درحالیست که وزیر محترم بهداشت و دولت چهار سال است در راس قدرت هستند و امکانات و بودجه آنها قابل مقایسه با هیچ دستگاه و نهاد دیگری نیست لذا خوب بود گزارشی از عملکرد خودشان بیان می کردند تا مردم در جریان اقدامات این وزارت خانه قرار بگیرند و توضیح می دادند این همه نارضایتی از خدمات بیمارستانی در مشهد ناشی از چیست؟ نه اینکه حاشیه آفرینی کنند.

فروزنده ادامه داد: از قبل هم آستان قدس در خارج از بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام خدمتان فراوانی ارائه کرده است ودر دوره جدید با حضور حجت الاسلام رئیسی این خدمات وسعت بیشتر و تخصصی تری به خود گرفته است که موجب رضایتمندی بسیاری از مردم حاشیه شهر و روستا های اطراف شده است.

وی در ادامه گفت: در سال گذشته تولیت آستان قدس رضوی به شخص وزیر پیشنهاد دادند که یکی از ساختمان های نیمه کاره تجاری متعلق به آستان را تبدیل به بیمارستان کنند اما پاسخ مثبتی در این مورد دریافت نشد. ایشان نسبت به کمبود تخت و خدمات درمانی در مشهد مقدس دغدغه جدی دارند و بر همین اساس برنامه های مختلفی برای ارائه خدمات درمانی به مردم عزیز مشهد را پیگیری و اجرا نموده اند.

فروزنده تصریح کرد: آستان قدس رضوی از بسیاری از گروه های جهادی و خود جوش در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های درمانی حمایت کرده و تمام امکانات خود را در راستای خدمت بهتر به زائران و مجاوران به کار گرفته و در بسیاری از حوادث در کنار مردم بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز مشهد مطلع هستند بیمارستان امام رضا علیه السلام و بیمارستان منتصریه موقوفه آستان قدس رضوی است که وزارت بهداشت از آن بهره برداری می کند.

فروزنده افزود: بیمارستان فوق تخصصی رضوی و مرکز درمانی دارالشفاء امام رضا علیه السلام هم در خدمت مردم مشهد و زائران حضرت بوده و هست و نادیده گرفتن این خدمات گسترده از طرف وزیر بهداشت بی انصافی است.

وی خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم جناب آقای قاضی زاده هاشمی باتوجه به اینکه مشهدی هستند گزارش دهند چه فکری برای مشکلات و نارسایی های در مانی در مشهد و خراسان دارند.

فروزنده گفت: اگر وزیر محترم بهداشت واقعاً دغدغه رفع این معضلات را دارند .راه درست این بود که پاسخ دعوت آستان قدس را می دادند و با همکاری و تلاش بیشتر زمینه خدمات بهتر را برای مردم و زائرین و مجاورین فراهم می کردند.

وی گفت: از گذشته سنت حسنه ای در همه دولت ها بوده که وزرای بهداشت انسان های فکور، با ادب ،متدین با اخلاق و خدوم و غیر سیاسی باشند و سعی می کردند از اقداماتی که شائبه سیاسی کاری دارد دوری کنند،اما متاسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که وزیر بهداشت تبدیل به سیاسی ترین وزیر دولت شده و این رویه برای نظام سلامت کشور مفید نخواهد بود.

فروزنده تصریح کرد: انتظار داریم دولت در چهارساله دوم خود از حاشیه ها دوری کند و لحظه ای را برای خدمت به مردم از دست ندهد. لازم است به اعضای هیات دولت به ویژه وزیر محترم بهداشت متذکر شد که دوران تبلیغات انتخاباتی و سیاسی کاری های دوره اول تمام شده است امروز مردم منتظر هستندبه وعده های داده شده جامعه عمل پوشانده شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.