کرمانشاه – عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: پالایشگاه آناهیتا یک مطالبه همگانی است.

پالایشگاه آناهیتا یک مطالبه همگانی است/ کرمانشاه در برنامه ششم توسعه

قدس آنلاین - گروه استانها - چند روزی است که دولت دوازدهم به صورت رسمی آغاز شده و دولتمردان فعالیت خود را به عنوان اعضای دوازدهمین دولت آغاز کرده اند. استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی از استان های جمهوری اسلامی ایران، قطعا بایستی جزو برنامه های دولت برای توسعه و بهبود شرایط و وضعیت قرار بگیرد.

در دولت یازدهم کاستی هایی برای استان کرمانشاه وجود داشت. از بیکاری گرفته تا وعده هایی که عملی نشد.

به همین مناسبت و با توجه به آغاز فعالیت دولت دوازدهم یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفتگو خود با قدس آنلاین توصیه هایی به دولتمردان داشت.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار قدس در پاسخ به این سوال که با توجه به آغاز دولت دوازدهم چه توصیه ای به دولتمردان برای حل مشکلات استان کرمانشاه دارید، اظهار داشت: آن چیزی که در کرمانشاه مشکل اصلی است، بحث بیکاری و اشتغال است. دولت اولویت خودش را برای اشتغال بگذارد. یعنی کارخانه ها و کارگاه هایی که نیمه فعال است را فعال کند و ظرفیت سرمایه گذاری ایجاد کند.

حسینی کیا با بیان اینکه دولت بایستی برای فعال سازی کارخانه ها و کارگاه ها چندین کار را انجام دهد، گفت: برای تحقق این موضوع بایستی اول منابع بانکی با نرخ بهره پایین را به سمت تولید و اشتغال جهت دهی کند. همچنین بایستی برای کرمانشاه با آمار بالای بیکاری مشوق هایی مثل معافیت های مالیاتی قرار دهد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین دولت باید شهرک های صنعتی کرمانشاه را از توسعه یافته به کمتر توسعه یافته تغییر دهد که این مشوقی برای آمدن این افراد باشد.

وی در ادامه با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه گفت: نکته بعدی بایستی این باشد که نگاه صادرات محوری به کالا با توجه به مرزی بودن استان داشته باشد که این استان از وضعیت فعلی در بیاید.

وی با تاکید بر اهمیت توجه دولت به گردشگری استان کرمانشاه گفت: نکته بعدی هم وضعیت گردشگری را می تواند دگرگون کند و روی آن عنایت ویژه ای داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: امیدواریم که دولت بتواند در این راستا قدم های خوبی بردارد و این باعث شود کرمانشاه از این وضعیت نجات پیدا کند.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در دولت یازدهم موضوعی بوده است که نمایندگان استان کرمانشاه تاکید ویژه ای روی انجام شدن آن داشته اند اما انجام نشده است و  انتظار دارند که در دولت دوازدهم انجام شود، تاکید کرد: در دولت یازدهم چند درخواست عمده همگانی داشتیم که یکی از آن ها راه آهن بود که در آستانه انجام است و روزهای آخر آن است و احتمالا تا مهر ماه افتتاح می شود.

پالایشگاه آناهیتا سالیان سال است که بر روی زمین مانده است

وی با اشاره به دیگر خواسته های مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از دولتمردان در دولت یازدهم افزود: نکته بعدی بحث منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است و دیگری بحث پالایشگاه آناهیتاست که سالیان سال است که بر روی زمین مانده است.

حسینی کیا در خصوص وضعیت پالایشگاه آناهیتا گفت: مجوز این پالایشگاه صادر شده اما به مرحله اجرایی  متاسفانه نرسیده است.

به گفته عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، پالایشگاه آناهیتا یک مطالبه همگانی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که در دولت یازدهم نگاه بودجه ای به استان کرمانشاه کافی بوده است یا خیر، گفت: متاسفانه اولا در کل کشور و ثانیا در کرمانشاه بودجه وضعیت مطلوبی نداشت.

وی افزود: به دلیل همین وضعیت بودجه ای عمده طرح های عمرانی بر روی زمین ماند.

دولت موظف است برنامه ششم توسعه را اجرا کند

این عضو مجمع نماینده استان کرمانشاه همچنین در پاسخ به این سوال که توصیه شما به دولتمردان برای اجرای برنامه ششم توسعه با توجه به اینکه در این برنامه نگاه ویژه ای به استان کرمانشاه شده اما دولت آن را اجرا نکرده است، گفت: بالاخره قانون برنامه ششم توسعه، قانون است و دولت موظف است که این را اجرا کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص کوتاهی دولت در اجرای برنامه ششم توسعه گفت: دولت متاسفانه کوتاهی کرد و اعلام کرد که این برنامه ششم توسعه را قبول ندارم و حاضر به ابلاغ هم نشد و رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد و خود به خود قانون شد.

به گفته این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه دولت بخواهد و یا نخواهد برنامه ششم توسعه قانون است و دولت ملزم به اجرای آن است.

نگاه برنامه ششم توسعه به کرمانشاه

حسینی کیا در ادامه به توجه برنامه ششم توسعه به استان های محروم و جنگ زده اشاره کرد و گفت: در بحث قانون برنامه ششم توسعه یک نگاه هایی به استان های محروم و جنگ شده است و از آن باب که کرمانشاه محروم و جنگ زده بوده است در واقع یک اولویت هایی دارد.  به عنوان مثال گفته اند که استان های جنگ زده ۱۰ درصد هر سال بودجه اضافه به آن ها داده شود. ۵ استان را شامل می شود و یکی از آن ها کرمانشاه است.

وی افزود: معافیت های مالیاتی و بیمه ای باید توجه می شد که نشد. در بودجه سال گذشته مالیات را ۲۷ درصد دیده بودند که بعد از رایزنی های زیادی به ۹ درصد رسیدیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ولی در کل آنچه در برنامه ششم توسعه است، اگر به آن تراز برنامه ششم توسعه اجرا بشود می تواند یک تکانی به کرمانشاه بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.