اصفهان- کارگر پیمانکار داخل کانال در حال احداث به عمق ۸ متری کانال سقوط کرد اما به طرز معجزه آسایی نجات پیدا کرد.

سقوط ۸ متری و نجات معجزه آسای کارگر پیمانکار در اصفهان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص این حادثه گفت: کارگری حدود ۳۵ ساله در پروژه حفاری خیابان حمزه اصفهانی در حال فعالیت بود که بر اثر بی احتیاطی و برداشتن دریچه کانال متاسفانه به داخل کانال سقوط کرد.

محمد شریعتی از ایمن سازی محدوده چاه و کانال حفاری شده از سوی آتش نشانان در لحظات اولیه حضور خبر داد و افزود: با توجه به گل آلود بودن کف کانال حفاری شده از شدت ضربه مرگبار به مصدوم کاسته، اما با توجه به ارتفاع محل سقوط شخص از ناحیه کمر و پا دچار مصدومیت شدید شده بود و دسترسی جهت امداد و نجات و انتقال مصدوم را مشکل کرد.

وی  بابیان اینکه ناجیان آتش نشانی که در کمتر از ۳ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند، اظهارکرد: امدادگران آتش نشان ضمن رعایت موارد ایمنی و زدن کارگاه عملیاتی، خود را به مصدوم رساندند و پس از بررسی راه دسترسی را برای عوامل اورژانس محیا کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در چنین حوادثی که به علت ضربه وارده به کمر و احتمال بروز حوادث ثانویه و قطع نخاع شدن مصدوم، از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است گفت؛ لذا آتش نشانان طی یک عملیات حساس و نفسگیر و با همراهی عوامل اورژانس ضمن فیکس آن برروی برانکارد مخصوص، مصدوم را به بالا انتقال دادند.

شریعتی در پایان گفت: تجمع وحضور برخی شهروندان در محل حادثه ضمن احتمال بروز حادثه ثانویه و برهم زدن تمرکز ناجیان آتش نشان هیچگونه کمکی به نیروهای امدادی نمی کند، لذا از شهروندان خواهشمند است با رعایت هشدارهای ایمنی از تجمع و حضور در محل حادثه خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.