یزد- مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد گفت: انشعاب تأمین کننده آب فضای سبز که به شبکه شهری وصل است باید قطع شود چرا که دسترسی شهروندان به آب با کیفیت تر و پایدارتر را تضمین می کند.

آب فضای سبز متصل به شبکه شهری باید قطع شود

به گزارش قدس آنلاین، سید علی سادات اخوی در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اردکان اظهار داشت: می توان برای آبیاری فضای سبز از چاه های آب با کیفیت پایین استفاده کرد و شرکت آب منطقه ای یزد آماده  همکاری است تا این مسئله حل شود.

وی در مورد اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی گفت: اجرای این طرح با همکاری خوب ارگانهای استان و به ویژه جهاد کشاورزی صورت پذیرفت و اگر همکاری کشاورزان و بهره برداران نبود این امر میسر نمی شد.

این مسئول تصریح کرد: اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی  باعث فرهنگ سازی و ایجاد حساسیت نسبت به چگونگی مصرف از منابع آب در بخش کشاورزی شد و امیدوارم در سال جاری این طرح با برنامه ریزی و هماهنگی اجرا شود.

سادات اخوی افزود: در مورد خاموشی زمستانه چاه های  کشاورزی شهرستان اردکان  مقرر گردید تقویم خاموشی زمستانه سال جاری چاه کشاورزی با در نظر گرفتن  همه جوانب کار و جلب نظر کشاورزان توسط مدیریت جهاد کشاورزی و اداره منابع آب منطقه شمالی تهیه و به شورای حفاظت شهرستان ارائه شود.

احمد عموئی رئیس اداره منابع آب منطقه شمالی نیز در این نشست از اقدامات انجام شده در مورد مصوبات گذشته شورای حفاظت از منابع آب  این شهرستان و دستور کار جلسه با موضوع  طرح جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب و خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی  گزارشی  ارائه نمود.

حسین طالعی نماینده شهرداری اردکان نیز در ادامه گفت: باتوجه به وجود طرح مصوب ، پیگیری و اقدامات  لازم انجام شده و در حال حاضر حدود ۸۵ درصد فضای سبز سطح شهر از چاه های در اختیار شهرداری آبیاری و انشعابات آب شهری  آن قطع و بلا استفاده  شده است.

درادامه شهردار عقدا اظهارداشت: براساس آمار مصرف موجود ،۹۲ درصد آب مورد نیاز فضای سبز  عقدا از آب خام و غیر شرب  تأمین می شود.

در ادامه این نشست هادی مقیمی فرماندار شهرستان اردکان در مورد طرح جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب اظهارداشت : باتوجه به وضعیت آب شرب و کیفیت نامطلوب منابع آب زیرزمینی ، استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبزهیچگونه توجیهی ندارد .

جعفری بازپرس دادسرای  شهرستان اردکان گفت: باتوجه به وضعیت شکننده منابع آب شهرستان  اردکان آمادگی کامل مراجع قضائی  را جهت برخورد با متخلفین از قوانین به خصوص افرادی که اقدام به ایجاد انشعاب غیر مجاز از شبکه آب شهری و همچنین حفر چاه غیر مجاز می نمایند اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.