مشهد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۰ تبعه خارجی که به طور عمده پزشکان متخصص و افراد دارای همسر ایرانی هستند، در این استان پروانه کار دارند.

۱۱۰ تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان دارای پروانه کار هستند

به گزارش قدس آنلاین به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: ۱۱۰ تبعه خارجی که به طور عمده پزشکان متخصص و افراد دارای همسر ایرانی هستند، در این استان پروانه کار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس قانون داشتن گذرنامه و مدارک اقامتی دلیل موجهی برای بکارگیری اتباع خارجی نیست، ادامه داد: خیلی از مردم فکر می‌کنند افراد دارای گذرنامه و مدارک اقامتی می‌توانند در کشور مشغول به کار شوند اما این مسئله درست نیست.

وی تاکید کرد: توصیه این مجموعه به کارفرمایان و افرادی که می‌خواهند از خدمات اتباع خارجی استفاده کنند این است که قبل از به‌کارگیری آنان حتماً از داشتن پروانه و مجوز فعالیتشان مطمئن شوند. صدور پروانه کار فقط در اختیار وزارت تعاون است و براساس قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به‌کار شوند مگر اینکه دارای روادید ورود و حق کار مشخص باشند و پروانه کار دریافت کنند.

جهاندیده افزود: هم اینک ۱۱۰ تبعه خارجی ساکن در سیستان و بلوچستان پروانه کار دارند که به‌طور عمده پزشکان متخصص فعال در مناطق محروم و افراد دارای همسر ایرانی هستند. کارفرمایان در صورت به کارگیری اتباع فاقد پروانه کار در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال به یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۸۵ ریال جریمه محکوم می‌شوند و در صورت تکرار این مبلغ به ۳ میلیون و ۹۹ هزار و۷۷۰ ریال افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کارشناسان این اداره‌کل از ابتدای سال تا کنون در بیش از ۴ هزار بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی، ۳۲۲ کارگر خارجی فاقد پروانه کار را شناسایی کردند و برخورد قانونی لازم با این افراد و کارفرمایانشان صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین امسال حدود یک میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه برای کارفرمایان واحدهای متخلف استان صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.