زاهدان- رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های آینده‌نگری نشان می‌دهد طوفان و گرد و خاک تا چهارشنبه در منطقه سیستان تداوم دارد.

طوفان و گرد و خاک تا چهارشنبه هفته جاری در منطقه سیستان تداوم دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضعیت جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد با کاهش شدت وزش باد و گرد و خاک در شهرهای شمالی استان تا روز چهارشنبه فقط در ساعات اولیه روز وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید در برخی نقاط به طور موقتی منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط جوی به نحوی است که در شهرستان‌های زهک و هیرمند واقع در منطقه سیستان قدری باد و گرد و خاک بیشتر خواهد بود و توصیه می‌شود مردم این ۲ شهرستان در هنگام وزش طوفان و پراکنده شدن ریزگردها از تردد در فضای باز خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ظهر امروز در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان غبار محلی منجر به کاهش دید شده و در برخی نقاط باد و گرد و خاک با شدت کمتر انتظار می‌رود و همچنین در نیمه جنوبی استان شرایط برای رشد ابر فراهم است.

ملاشاهی گفت: از نظر دمایی از روز سه‌شنبه به تدریج شاهد افزایش دما در نیمه شمالی استان خواهیم بود و در این مدت دریای عمان در بخش‌های شرقی نسبتاً مواج  است، بنابراین توصیه می‌شود شناورهای صیادی پیش از ورود به دریا شرایط را از طریق اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بررسی کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و نیکشهر با حداکثر دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.