بحث استفاده از ظرفیت نیروهای جوان ،خلاق، مومن و متدین که دل در گرو نظام و انقلاب دارند و نسبت به نظام اسلامی احساس تعهد می کنند از جمله مواردی است که رهبر انقلاب برآن تاکید دارند. بدیهی است که دولتمردان باید پذیرش انتقادها را داشته و از آن استقبال کنند تا براساس این انتقادات بتوانند ایرادات و اشکالات را تصحیح و به سمت و سویی که انتظارات جامعه را تایید کند حرکت کنند.

 قدرت خرید مردم  باید ملاک عمل تیم اقتصادی دولت باشد/ حل مسائل اقتصادی مربوط به یک وزارتخانه خاص نیست

جعفر قادری عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و نماینده سابق مجلس با بیان اینکه مسائل اقتصادی از جمله مهمترین موضوعاتی است که همچنان مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد به خبرنگار قدس آنلاین گفت: رهبر معظم انقلاب در  دیدار با اعضای هیات دولت در کنار توجه به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران بیشترین تاکید را پرداختن دولت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم داشته و به دولتی ها توصیه داشتند که باید از ظرفیت های اقتصادی کشور به نحو احسن استفاده کنند. وی ادامه داد: ارتباط وتعامل مطلوب با سایر کشورها از جمله مواردی است که مورد توجه مقام معظم رهبری بود، لذا ضروری است به غیر از چند کشور انگشت شمار که ارتباطی با آنها نداریم با سایر کشورها تعامل اقتصادی خوبی داشته و با تنوع بخشی به این ارتباط بتوانیم از ظرفیت اقتصاد جهانی بهره مند شویم.

این نماینده سابق مجلس در خصوص تعامل مطلوب با دنیا در راستای افزایش تعاملات اقتصادی با حفظ عزت ملی اظهار داشت: بحث تعامل و ارتباط با دنیا به این مفهوم نیست که ما قصد کوتاه آمدن از آرمان ها و اصولمان را داریم بلکه رهبری براین موضوع تاکید دارند که ما می توانیم با عزت و اعتبار در دنیا حاضر و با دیپلماسی مناسب و با برخورداری از انعطاف با توجه به حفظ عزت، اقتدار و مواضع انقلابی و اصولی خود از فرصت ها و موقعیت ها در جهت پیشبرد اهدافمان با ظرفیت دیپلماسی استفاده کنیم.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران درباره تکیه بر اقتصاد مردمی خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که مقام معظم رهبری در بحث های داخلی و اقتصادی بر آن تاکید داشتند جدا شدن از اقتصاد نفتی و حرکت به سمت عدالت اجتماعی و اقتصادی در کشور است. ترسیم برنامه ها به صورت کوتاه؛ میان و بلند مدت و اتفاق نظر همه مسئولین برآن و حرکت در چارچوب ها و اصول اقتصادی از جمله مسائلی است که باید مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: بحث استفاده از ظرفیت نیروهای جوان، خلاق، مومن و متدین که دل در گرو نظام و انقلاب دارند و نسبت به نظام اسلامی احساس تعهد می کنند از جمله مواردی است که رهبر انقلاب برآن تاکید دارند. بدیهی است که دولتمردان باید پذیرش انتقادها را داشته و از آن استقبال کنند تا براساس این انتقادات بتوانند ایرادات و اشکالات را تصحیح و به سمت و سویی که انتظارات جامعه را تایید کند حرکت کنند. قادری افزود: هر چند آمارها حاکی از کاهش نرخ تورم است اما مسئله مهم قدرت خرید مردم است که باید ملاک عمل تیم اقتصادی دولت باشد که متاسفانه در دولت یازدهم این مهم محقق نشد. وی تصریح کرد: از این رو باید تلاش شود  تا با افزایش درآمد سرانه قدرت خرید مردم افزایش یابد و با ایجاد اشتغال واستفاده از ظرفیت های خالی نرخ اشتغال و درآمد سرانه مردم افزایش یابد تا در نتیجه قدرت اقتصادی مردم بهبود یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه همه وزارتخانه ها باید در رسیدن به اهداف اقتصادی تاثیر گذار باشند به قدس آنلاین گفت: اصل دیگری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است جهت گیری همه وزارتخانه ها در جهت حل مشکلات مردم است. اینطور نیست که صرفا وزارتخانه های اقتصادی خودشان در مسئله اقتصادی دخیل باشند بلکه در وزارتخانه های دیگر هم به شکل غیر مستقیم باید در رفع مسائل و مشکلات اقتصادی سهیم باشند. آنچه که در این بین مهم است عبور جمهوری اسلامی ایران از شرایط تحریم و برداشتن مشکلات از پیش روی کشور است از این رو باید تلاش کنیم تا با همت و روحیه جهادی بیشتری به حل مشکلات بیندیشیم تا بتوانیم در کنار استفاده از تمامی ظرفیت های کشور و مردم اقتصاد مردمی پویایی داشته باشیم. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمی توان انتظار داشت با اتکا به اقتصاد دولتی مشکلات کشور حل شود. حال که برای وزرا عرصه خدمتگزاری فراهم شده است بهتر است با تلاش مضاعف برای گره گشایی از مشکلات مردمی قدمهای موثری برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.