سمنان- نماینده شاهرود و میامی از مشکل کم‌آب به عنوان یکی از دغدغه‌های شرق استان نام برد و گفت: شرق استان از نظر صنعتی و توسعه با مرکز و غرب استان قابل مقایسه نیست و این نقص باید جبران شود.

مشکل کم‌آبی از دغدغه‌های شرق استان سمنان است

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن حسینی شاهرودی در آیین افتتاح ۱۴۱ پروژه هفته دولت شاهرود با اشاره به پروژه انتقال آب خزر به استان گفت: مقدار آبی که به بخش صنعت اختصاص یافته باید به‌طور عادلانه بین شهرستان‌های استان تقسیم شود.

وی با اشاره به مشکلات به‌وجود آمده در اختصاص منابع آبی سد کالپوش شاهرود خاطرنشان کرد: سرنوشت آب سد کالپوش نباید به سرنوشت منابع آبی در پروژه‌ چشمه‌های قطری شاهرود تبدیل شود که در آستانه افتتاح و در این شرایط کم‌آبی بلاتکلیف مانده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار رفع مشکل این پروژه شد و افزود: پرونده این پروژه به شورای عالی آب رفته و انتظار می‌رود هر چه زودتر موانع پیش روی این پروژه برطرف شود.

وی اظهار کرد: مجلس در رای اعتماد به کابینه جدید همکاری و همراهی خوبی با دستگاه اجرایی داشت.

وی با ابراز رضایت از تیم اقتصادی دولت روحانی افزود: تیم دولت دوازدهم تیمی منسجم و هماهنگ است که همگرا و همجهت با تیم اقتصادی برای تحقق اهداف دولت قدم برخواهند داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به انتخاب معاونت اقتصادی از سوی رئیس‌جمهور تصریح کرد: چنانچه این معاونت جدید به هماهنگی بیشتر برای اثرگذاری در حوزه اقتصادی منجر شود اتفاق مبارکی است. بخش‌های مختلفی در دولت با حوزه اقتصادی مرتبط هستند. تعدد این بخش‌ها نباید به عدم هماهنگی در تیم اقتصادی دولت بیانجامد.

نماینده مردم شهرستانهای شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، هفته دولت امسال را متفاوت از سال‌های قبل برشمرد و گفت: همزمانی هفته دولت با آغاز به کار کابینه دوازدهم مهمترین ویژگی هفته دولت امسال است.

حسینی، تعامل نمایندگان و رای‌کم‌نظیر به اکثریت کابینه را نکته‌ای امیدوارکننده خواند و تصریح کرد: همراهی نمایندگان مردم با کابینه دوم دکتر روحانی نشان از تعامل این دو قوه و اتحاد و همدلی برای رفع مشکلات کشور دارد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه شهرستان شاهرود از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است اضافه کرد: شاهرود چه از نظر کشاورزی و صنعتی و چه از نظر معدنی، گردشگری از توان بالایی برخوردار است.

وی، شهر تاریخی بسطام را شهری با ظرفیت‌های بالای گردشگری خواند و گفت: با یک برنامه مدون این شهر می‌تواند به واسطه این همه ظرفیت گردشگری به شهری توسعه یافته تبدیل شود.

نماینده مردم شاهرود بر لزوم استفاده بیشتر از بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف و از جمله گردشگری تاکید کرد و افزود: باید با تدوین برنامه جامعه گردشگری با رویکرد ایجاد اشتغال در کشور به سمت ایجاد اشغال پایدار و اقتصاد پایدار حرکت کنیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.