تحریم های جدید آمریکا علیه حزب الله لبنان موجب نگرانی مقامات لبنانی شده و بیم آن می رود که اقتصاد این کشور با مشکلاتی اساسی رو به رو شود.

به گزارش قدس آنلاین،  بر اساس گفته های منابع سیاسی و بانکی تحریم های اخیر پیشنهادی علیه حزب الله لبنان اقتصاد این کشور را با مشکلات اساسی روبرو خواهد کرد.

براساس این گزارش نگرانی اصلی لبنانی ها این است که بانک های آمریکایی از بیم وجود ارتباط بین بانک های وطنی لبنان و حزب الله با آنها وارد تعاملات اقتصادی نشوند. این نگرانی در بین بانک های آمریکایی وجود دارد که در صورت تعامل با این دسته از بانک ها با تحریم های سرسخت کاخ سفید مواجه شوند. این اتفاق می تواند بر اقتصاد لبنان تاثیر گسترده ای بگذارد، اقتصادی که به طور گسترده مبتنی بر دلار است.

مقامات رسمی لبنان و بانک مرکزی این کشور به همراه تعدادی از بانک های خصوصی در سال جاری تلاش گسترده ای کردند تا شاید بتوانند نظر مقامات واشنگتن را نسبت به اتخاذ سیاست های سرسختانه نسبت به حزب الله برگردانند.

بر اساس گزارش های مالی، این دسته از تحریم های جدید بسیار حساب شده تر از گذشته وضع شده و بر تمام حزب الله تاثیر خواهد گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.