رهبری با درایت خاصی دولتمردان را به انجام فعالیتهایی فراخواندند که منجر به کاهش تورم و رکود شود. هر چند دولت آمارهایی مبنی بر کاهش تورم یا عبور از رکود می دهد اما واقعیات زندگی مردم حکایت دیگری دارد!! بنابراین تاکید وتذکر رهبر انقلاب دراین باره نشان از آن دارد که ایشان دقت نظر خاصی بر پیگیری مشکلات اقتصادی مردم داشته و نسبت به آمارهایی که تحت عنوان گزارشهای دستگاه های دولتی به ایشان ارائه می شود اعتماد ندارند چرا که این آمارها با واقعیات زندگی مردم تفاوت مشهودی دارد.

کاهش ارزش پول ملی منجر به فقیرترشدن قشرمتوسط و ضعیف کشور شده است/ رهبر معظم انقلاب پرچمدار مبارزه با فساد اقتصادی و اقتصاد رانتی است/ رسیدن برخی از وزرا به ثروت های میلیاردی جز با سوء استفاده از رانت های دولتی ممکن نیست

اختصاصی قدس آنلاین- محمد نصر اصفهانی استاد اقتصاد و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم عملگرایی دولت دوازدهم به خبرنگار قدس آنلاین گفت: مقام معظم رهبری ضمن بیان رهنمودهای خود درخصوص وظایف آتی دولت در چهار سال آینده و تاکید براینکه باید از مرحله حرف گذشت وبه عمل رسید نکته مهمی را گوشزد کردند که جای بسی تامل داشت. دوران سه ساله صدارت امیر کبیر از جمله موضوعاتی بود که باید بدان اشاره می شد تا برخی ادعاها مبنی بر کمبود زمان برای حل مشکلات با الگویی عملی و کاربردی در همان زمان وکمتر از آن پاسخ داده م یشد. رهبری فرمودند امیر کبیر در دوران صدارت خود آثاری به جای گذاشت که همچنان چون ستاره ای فروزان در تاریخ معاصرایران می درخشد.

وی درباره همکاری مجلس و مردم با دولت خاطرنشان کرد: بی تردید همراهی رهبرمعظم انقلاب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وملت شریف ایران با دولت تقریبا در طول تاریخ اخیر بی سابقه است. به نظر می رسد دولتمردان دیگر بهانه ای برای عدم پرداختن به وظایفشان در حل مسائل و مشکلات کشور ندارند واین موضوع آنقدر پر اهمیت بود که رهبر معظم انقلاب بدان پرداختند.

نصراصفهانی با تاکید براینکه رهبر انقلاب همچنان پیگیر موضوع اقتصاد ومعیشت مردم هستند تصریح کرد: نکته بعدی که رهبری با درایت خاصی بدان اشاره کردند این بود که دولتمردان را به انجام فعالیتهایی فراخواندند که منجر به کاهش تورم و رکود شود. هر چند دولت آمارهایی مبنی بر کاهش تورم یا عبور از رکود می دهد اما واقعیات زندگی مردم حکایت دیگری دارد!! بنابراین تاکید وتذکر رهبر انقلاب دراین باره نشان از آن دارد که ایشان دقت نظر خاصی بر پیگیری مشکلات اقتصادی مردم داشته و نسبت به آمارهایی که تحت عنوان گزارشهای دستگاه های دولتی به ایشان ارائه می شود اعتماد ندارند چرا که این آمارها با واقعیات زندگی مردم تفاوت مشهودی دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی درخصوص افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که رهبر معظم انقلاب بدان تاکید کردند موضوع افزایش  نقدینگی و به تبع آن مشکلاتی است که براقتصاد حاکم می شود. کاهش ارزش پول ملی که نمایانگر یک شاخص مهم و کارکرد درست اقتصاد است بیانگر آن است که علی رغم اینکه ادعا می شود از رکود عبور کرده ایم وتورم کاهش یافته، اوضاع اقتصادی بهبودی نداشته  و کاهش ارزش پول ملی منجر به فقیر ترشدن قشرمتوسط و ضعیف کشور شده که اموال غیر منقول ودارایی های دیگری غیر از درآمد ماهیانه شان ندارند بنابراین دراین بین آنها بیشترین آسیب را از کاهش ارزش پول ملی دیده اند.

این استاد اقتصاد ضمن تاکید بر درون گرایی و برون نگری اقتصاد، رهبر معظم انقلاب را پرچمدار مبارزه با فساد اقتصادی و اقتصاد رانتی دانسته و گفت: نکته آخری که در رهنمودهای مقام معظم رهبری قابل توجه است تکیه بر  اقتصاد مقاومتی و رویکرد برونگرای به مسائل اقتصادی کشور است. معظم له براین موضوع تاکید کردند که اگر ما به دنبال حل مسائل کشور باشیم بدون توجه عزتمندانه و نگاه درون گرا راه برون رفتی برای وضعیت فعلی اقتصاد، فرهنگ و سیاست وجود ندارد. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: موضوع دوری کردن دولتمردان از اشرافی گری نکته مهمی بود که رهبر انقلاب برآن تاکید داشتند، متاسفانه این موضوع که در بین دولتمردان وزرایی دارای ثروت های چند صد میلیاردی هستند موضوعی است که در شان نظام جمهوری اسلامی نیست چرا که دست یابی به این ثروتها تنها با سوء استفاده از رانتهای دولتی ممکن شده است. آنچه که رهبر معظم انقلاب به شکل کلی به عنوان اقتصاد رانتی از آن یاد کردند شامل برخی از دولتمردان و مسئولانی است که در حاکمیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.