سمنان- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان با بیان اینکه اعطای تسهیلات به ۳۰واحد معدنی در دستور کار قرار دارد، گفت: با بهره برداری از معادن شش هزار شغل ایجاد می شود.

اعطای تسهیلات به واحدهای معدنی سمنان/ برای شش هزار نفر شغل ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی سلامتی ظهر دوشنبه در نشست خبری خود به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به ویژه در بحث اشتغال از جمله مهمترین رویکرد استانداری در سال جاری است، ابراز داشت: یکی از ظرفیت های بسیار خوب و غنی استان سمنان مواد معدنی است که اگر بهینه مورد بهره برداری قرار گیرد می تواند ارز آوری مطلوبی را برای استان و کشور به همراه داشته باشد لذا به منظور رونق معادن به ۲۵واحد از ۳۰واحد موجود در استان تسهیلات رونق تولید اعطا شد.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری دوباره معادن غیر فعال اختصاص یافته است، افزود: با رونق دوباره معادن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای شش هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد که امیدواریم با فعال شدن مجدد سایت بهین یاب مابقی معادن و واحدهای تولیدی نیز با ثبت نام در این سامانه به جمع واحدهای فعال در استان بپیوندند.

۲۰۰پروانه اکتشاف معدن صادر شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان گفت: در چهارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم ۲۰۰پروانه اکتشاف، ۱۸۷گواهی کشف و ۲۳۲ پروانه بهره برداری از معدن صادر شده است.

سلامتی ابراز داشت: با بهره برداری از این طرح ها برای یک هزار و ۷۰۰نفر شغل فراهم شد.

وی افزود: در مدت چهار ساله دولت قبل دو هزار و ۱۰۰میلیارد تومان در قالب ۵۷۴ پروانه بهره برداری صنعتی هشت هزار و ۲۰۰شغل سرمایه گذاری صورت گرفت.

۶۱ برنامه عملیاتی تدوین شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور بین الملل استانداری سمنان همچنین گفت: در چهار سال اخیر برای حل مشکلات زیربنایی استان ۶۰۰نشست برگزار و برای ۶۱دستگاه اجرایی برنامه عملیاتی تدوین شد که نشان می دهد استانداری برای حل معضلات و مشکلات چاره اندیشی و تدبیر به موقع دارد و می کوشد تا واحدهای در شرف تعطیلی را احیا و به تحقق شعار سال عینیت بخشد.

سلامتی افزود: ۲۳۸کارت بازرگانی برای متقضیان صادرات کالا از ابتدای دولت یازدهم تا کنون صادر و کارت ۶۸۴نفر تمدید شد.

وی بیان کرد: مجموعه این اقدامات نشان می دهد رویکرد استان سمنان برای انجام صادرات کالا بسیار مقتدرانه است و برای حل چالش های گمرکی از هیچ تلاشی فروگذار نمی کند چرا که طی همین مدت ۵۴۱میلیون دلار صادرات و ۲۰۴میلیون دلار واردات انجام شد و در دولت دوازدهم نیز افزایش ضریب صادرات گمرکی در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.