قم- تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر اینکه باید قدردان ولایت فقیه باشیم، گفت: تاکنون با تکیه بر ولایت توانستیم در راه خود ثابت قدم بمانیم، چراکه استمرار حرکت در مسیر آرمان‌های اسلام به استمرار تبعیت از ولایت فقیه وابسته است.

حرکت در مسیر آرمان‌ها وابسته به تبعیت از ولایت فقیه است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر دوشنبه در دیدار با نیروهای قرارگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل بیت (س) انجام شد، انتخاب نام حضرت معصومه (س) برای قرارگاه پدافند هوایی را اقدام شایسته‌ای دانست و اظهار کرد: اینکه مجموعه‌ای به اهل بیت (ع) منتسب است جای افتخار دارد اما این مجموعه باید نسبت به عملکرد خود نیز مراقبت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه از شهر مقدس قم در روایات مختلف به عنوان حرم اهل بیت (ع) نام برده شده است، اضافه کرد: این شهر نسبت به دیگر شهرها از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که باید قدردان این ویژگی‌ها باشیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه شرافت و ارزش خادمان شهر قم نسبت به شرافت و ارزش کار دیگران متفاوت است، عنوان کرد: خداوند متعال آسمان و زمین را در اختیار بشر قرار داده است اما بشر باید برای کاربردی شدن این سرمایه‌ها و ثروت‌ها تلاش کند.

وی به برخی از نعمت‌های الهی در راستای تأمین رفاه و امنیت انسان اشاره کرد و گفت: انسان‌ها باید از سرمایه‌هایی که سبب رفاه و امنیت می‌شود به خوبی مراقبت کنند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه روحیه نژادپرستی در ترامپ به خوبی قابل مشاهده است خاطرنشان کرد: اکنون سرمایه‌های بسیاری برای تخریب و کشتار استفاده می‌شود اما اگر از این سرمایه‌ها برای اهداف مثبت استفاده می‌کردند اکنون جامعه بشری به بسیاری از پیشرفت‌ها می‌رسید؛ عملکرد شخصیت‌هایی با افکار شیطانی جامعه بشری را محدوده کرده است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ دینی اسلام تجاوز و حمله از مأموریت‌ها و افتخارات نیست، اظهار کرد: اهل بیت (ع) در دوران زندگانی خود از فتوحات سپاه اسلام راضی نبودند چراکه فتح نظامی و تجاوز نمی‌تواند کاربردی داشته باشد بلکه حمله راهبردی با رویکرد تسخیر افکار ماندگار است.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه باید قدردان ولایت فقیه باشیم، یادآور شد: تاکنون با تکیه بر ولایت توانستیم در راه خود ثابت‌قدم بمانیم چراکه استمرار حرکت در مسیر آرمان‌های اسلام به استمرار تبعیت از ولایت فقیه وابسته است.

وی با اشاره به اینکه به برکت مقاومت و رشد سربازان اسلام جبهه‌های نبرد با ظالم به خارج از مرزهای نظام اسلامی رسیده است، اضافه کرد: اکنون در مرز فلسطین، سوریه، لبنان و کشورهای دیگر با ظالم مقابله می‌شود چراکه به تعبیر قرآن کریم مسلمان ظلم‌پذیر و ظالم نیست.

آیت الله سعیدی از حفظ امنیت کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های تشکیل پدافند هوایی یاد کرد و گفت: آسمان ایران یکی از امن‌ترین آسمان‌هاست، چراکه روزانه هزار پرواز در این آسمان با اجازه نظام اسلامی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه هیچ پرنده‌ای بدون اجازه حق تردد در آسمان را ندارد نشان از قدرت نظام اسلامی است؛ هر چند ایران به دنبال تجاوز به هیچ کشوری نیست و ندای صلح و امنیت را سر می‌دهد اما اقتدار و آمادگی نظامی به عنوان یک اولویت مهم مطرح است.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه اسلام خواستار صلح و امنیت کل جهان است، عنوان کرد: این موضوع به معنای بی‌توجهی نسبت به تهاجم دشمن نیست.

آیت الله سعیدی از رزمایش به عنوان راهکاری برای نمایش اقتدار و افزایش آمادگی نیروهای مسلح نام برد و ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) باید نسبت به اجرای رزمایش‌های قدرت اهتمام ویژه داشته باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.