کرمانشاه - دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی گفت: برای جراحی های بزرگ تر و درمان بیماری مزمن اقتصاد کشور نیاز به همگرایی قوا داریم و باید بر ابر چالش های کشور مثل بیکاری غلبه کنیم. این یک اجماع راهبردی می خواهد تا بتوانیم به سیاست های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

برای غلبه بر بیکاری به یک اجماع راهبردی نیازمندیم

به گزارش قدس آنلاین، شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در حقوق شهروندی ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی حقوق شهروندی که با حضور مدیران ارشد کرمانشاه در استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: آغاز فعالیت دولت دوازدهم همزمان شده است با هفته دولت که با شعار آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت در راستای اقبال عمومی به این دولت در مسیر عمل به وعده ها گام بردارد.

وی افزود: امیدواریم این دولت در دور جدید خود این توفیق را داشته باشد تا به شعار ها و وعده هایی که در دولت قبل نتوانست به آن ها دست پیدا کند جامه عمل بپوشاند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی ادامه داد: دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که از نظر سیاست داخلی و خارجی در بن بست بودیم و اعتماد عمومی آسیب دیده بود در حالی که امروز اعتماد عمومی باز سازی شده و توانستیم فضای اقتصادی و  تورم را کنترل کنیم گرچه هنوز با رونق اقتصادی فاصله داریم.

مولاوردی گفت: برای جراحی های بزرگ تر و درمان بیماری مزمن اقتصاد کشور نیاز به همگرایی قوا داریم و باید بر ابر چالش های کشور مثل بیکاری غلبه کنیم. این یک اجماع راهبردی می خواهد تا بتوانیم به سیاست های اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: از ده اولویت اول و خط مشی دولت در دولت دوازدهم یک محور آن حقوق شهروندی است که خیلی کلی گفته است باید به حقوق شهروندی پایبند بود. برای رسیدن به ۱۲۰ محور منشور حقوق شهروندی باید تمام این ده محور اصلی به خوبی پیش برود.

این مسئول دولتی گفت: دیانت مبتنی بر عقلانیت، واقع بینی، تعامل سازنده خارجی، استیفای حقوق شهروندی، توسعه همه جانبه، توجه همزمان به همه اقشار مردم، بازسازی درونی دولت، مبارزه با فساد، تفکیک و تعامل قوا و استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان ده اصل محوری دولت دوازدهم است.

مولاوردی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه از جمله استانهایی است که آمار بیکاری بالایی دارد و بالاخره باید پس از گذشت دوره چهار ساله که به ارزیابی هایی رسیده ایم بتوانیم برای رفع این معضل و دغدغه کاری کنیم.


وی افزود: استان کرمانشاه رنگین کمانی از اقلیت های قومی و مذهبی است که باید در عمل و در برنامه ها به این تفاوتها احترام بگذاریم که در منشور حقوق شهروندی آمده است. آنچکه در این منشور آمده است برای نهادینه کردن حقوقی است که از دوران مشروطیت آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.