بیرجند- رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر حرکت به سمت سرمایه‌گذاری سودآور گفت: برای کمک به خراسان جنوبی باید لیستی از پروژه‌هایی که با شرایط طبیعی استان سازگاری دارد تهیه شود تا براساس آن تصمیم‌گیری شود و نظام بانکی نیز باید در توسعه استان بیشتر احساس تکلیف کند.

بانک‌ها به سمت سرمایه‌گذاری سودآور حرکت کنند

به گزارش قدس آنلاین، ولی‌الله سیف ظهر دوشنبه در ستاد راهبردی و مدیریتی اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش نظام بانکی در این شعار باید متمرکز شود افزود: در شرایطی که نظام بانکی مشکلات خود را دارد و انباشتی از مشکلات دهه گذشته فضای تحرک را محدود کرده باید به سمت اصلاح این مسائل برویم در این راستا باید همه دستگاه‌ها کمک کنند.

نظام بانکی دچار محدودیت‌های مالی و تسهیلاتی است

رئیس کل بانک مرکزی ایران با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های بانک‌ها کمک به گسترش رفاه و توسعه در همه نقاط کشور و کم کردن فاصله بین نقاط مختلف است بیان کرد: نظام بانکی در خراسان جنوبی باید بیشتر احساس تکلیف کند تا بتواند به توسعه و رشد استان خراسان جنوبی کمک کند.

سیف تصریح کرد: در شرایطی که نظام بانکی دچار محدودیت‌های مالی و تسهیلاتی است در نظام بانکی تلاش می‌شود این امر از طریق استفاده بهینه و تخصیص منابع بهینه عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: دریافت سپرده و پرداخت تسهیلات وظیفه اصلی بانک‌ها است که بانک‌ها باید روی آن متمرکز شوند و اگر بانکی دارایی ملکی بدون استفاده دارد موظف شود در دوره معین این بنگاه‌ها را به فروش برسانند چراکه هر چقدر نظام بانکی بتواند دارایی‌های نقدی داشته باشد و تسهیلات بیشتری پرداخت کند کارآمدتر است.

پیش‌بینی پرداخت ۶۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط نظام بانکی در سال جاری

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه باید به سمت سرمایه‌گذاری سودآور حرکت کنیم یادآور شد: برای کمک به خراسان جنوبی باید لیستی از پروژه‌هایی که با شرایط طبیعی استان سازگاری دارد و می‌تواند از مزیت‌های استان باشد تهیه شود تا بر اساس آن تصمیم‌گیری شود.

سیف با بیان اینکه اقتصاد ما در دولت یازدهم مسیر مثبتی داشته است اظهار داشت: سرمایه‌گذار فضایی را می‌خواهد که بتواند پیش‌بینی کند و نظام متلاطم اقتصادی سال‌های گذشته سبب شده بود که هیچ سرمایه‌گذاری جرأت تصمیم‌گیری بلند مدت نداشته باشد.

وی افزود: خوشبختانه با ثباتی که در اقتصاد ایجاد شد کاهش نرخ تورم و کاهش نوسانات نرخ ارز این آرامش را به سرمایه‌گذار داد که جرأت تصمیم‌گیری بلند مدت را داشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی  از پرداخت  ۵۴۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ملی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از این میزان ۶۴ درصد سرمایه در گردش بوده است.

سیف با بیان اینکه امسال نیز پرداخت ۶۷۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط نظام بانکی پیش‌بینی شده است گفت: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برای کارهای خاصی است که  با اولویت پیگیری شود و مابقی ظرفیت‌هایی است که بانک‌ها می‌توانند پروژه تعریف کرده و مورد حمایت قرار دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.