خرم آباد- استاندار لرستان به افتتاح ۲ طرح اساسی در راستای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه لرستان اشاره کرد و گفت: چالش‌های پیش روی توسعه استان لرستان با کمک دانشگاه‌ها برداشته می‌شود.

چالش‌های پیش روی توسعه استان لرستان با کمک دانشگاه‌ها برداشته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح فاز نخستین آزمایشگاه امنیت شبکه در لرستان در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: در هفته دولت 901 پروژه با اعتباری حدود 864 میلیارد تومان در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به تلاش دستگاه‌های اجرایی استان لرستان برای افتتاح این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: امسال در هفته دولت هزار و 864 پروژه در حوزه مسکن افتتاح می‌شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه در هفته دولت گاز رسانی 89 روستا گازرسانی می‌شود، عنوان کرد: امروز در راستای رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری، دولت و وزارت علوم بر آن تأکید دارند دو طرح اساسی در دانشگاه لرستان افتتاح شد.

وی  با اشاره به اینکه هم اکنون یک سری مراکز رشد در دانشگاه لرستان مستقر شده و طرح های خود را آماده کرده‌اند بیان کرد: فن‌آوران در حال تجاری‌سازی طرح خود هستند و در این راستا  دانشگاه نیز امکانات فراوانی در اختیار این فن آوران قرار داده است.

بازوند گفت: امروز پروژه های بسیار خوبی در دانشگاه دیدیم که جای امیدواری بود و خیلی می‌توانند به  پیشرفت و توسعه استان کمک کنند.

وی تصریح کرد: پیش از این اعلام کردیم برای پیشرفت و توسعه استان اگر دانشگاه به کمک نیاید به طور حتم سرعت کم و هزینه بالا می‌رود اما اگر دانشگاه در مسیر توسعه به استان کمک کند می‌تواند استهکاک مسیر را کم، سرعت رشد را زیاد و چالش‌های پیش روی پیشرفت و توسعه را بردارد.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: امروز  قدم‌هایی که در دانشگاه استان لرستان برداشته شده در راستای همان چالش‌ها است و در مرکز شتاب دهنده‌ای ایجاد شده است، افرادی که ایده دارند ورود پیدا می‌کنند تا برای به نتیجه رسیدن ایده پس از کار کارشناسی دانشگاه خدماتی به آن‌ها ارائه دهد.

وی به راه‌اندازی نمایشگاه امنیت شبکه در دانشگاه استان لرستان اشاره کرد و اظهارداشت: این نمایشگاه در راستای فضای مجازی و پدافند غیرعامل است و در بحث امنیت شبکه می‌تواند با دستگاه‌ها ارتباط برقرارکند و نقاط ضعف را بپوشاند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.