معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: ایجاد ۹۵۰ هزار شغل عدد درستی برای برطرف کردن مشکل اشتغال است اما این مهم به تنهایی توسط دولت محقق نمی‌شود و دولت برای تحقق آن دست به سوی کارآفرینان دراز می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، حسینعلی امیری در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی هفته دولت در پیشوا ضمن تبریک این هفته و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت:کسانی که با مشی سیاسی خود به عنوان چهره‌های تابناک و به عنوان چهره‌های ماندگار در تاریخ باقی ماندند شهید رجایی و باهنر بودند.

وی ادامه داد: افراد زیادی در پست‌های مدیریتی در کشور سراغ داریم که با رفتن‌شان دفتر زندگی‌شان بسته شده، اما شهید رجایی و باهنر با وجود گذشت زمان از شهادت‌شان به عنوان الگو معرفی می‌شوند، چون این افراد نیت‌شان خدایی بود و بر اعتقادات‌شان پای فشردند و خداوند به خاطر نیت خیر آنها و عشق به خدمت از آنها چهره‌هایی ماندگار باقی گذاشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امیدوارم مدیران و کسانی که خدمت به نظام می‌کنند به زندگی و مشی سیاسی و فرهنگی این دو شهید بزرگوار توجه کنند و با الگوپذیری از مشی و روش آنها مسیر رستگاری را بپیمایند تصریح کرد: شرایطی که اکنون در آن قرار گرفتیم، نسبت به ۵ سال پیش به پشتوانه هدایت‌های مقام معظم رهبری در مسیر مناسبی است.

امیری ضمن اشاره به موضوع تحریم‌ها گفت: سایه حقوقی قطعنامه‌ها و تحریم‌ها بر کشور سنگینی می‌کرد و از اینرو آینده اقتصادی کشور قابل پیش‌بینی نبود، نوسانات اقتصادی زیاد بود در پایان سال ۹۱ شاهد تغییرات ارز بودیم و کالاها به قیمت خرید و فروش می‌شد و ارزش پول ملی تغییر پیدا نمی‌کرد و بازار صادراتی را از دست داده بودیم و سرمایه‌گذاری خارجی نبود.

وی افزود: امروز با یک قطعنامه تمام تحریم‌ها لغو شد و بر اساس آن تورم مهار شد به علاوه کشورهایی که حاضر به مراوده با ما نبودند امروز در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه ریسک اقتصادی در کشور وجود ندارد و با این پیش‌فرض کشورها با ما رابطه اقتصادی دارند عنوان کرد: سال گذشته صادرات بر واردات پیشی گرفت، همه اینها یعنی در کشور ما ثبات و امنیت برقرار شده و روند رو به بهبودی داشتیم و فرصت برای توسعه کشور فراهم شده است.

امیری با اشاره به مشکلات محیط‌زیست، آب و بالا بودن هزینه و پایین آمدن راندمان اظهار داشت: ایجاد ۹۵۰ هزار شغل عدد درستی برای برطرف کردن مشکل اشتغال است، منتها این مهم به تنهایی توسط دولت محقق نمی‌شود دولت دست به سوی کارآفرینان دراز می‌کند و کارآفرینان مجاهدان بزرگی هستند.

وی نگاه دولت به کارآفرینان را به عنوان مجاهدان صحنه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: از مدیرانی که در امر کارآفرینی و تحقق پروژه‌ها کمک می‌کنند تقدیر به عمل می‌آورم و امید است کارآفرینان جهت توسعه پیش از پیش شهرستان اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.