تربت جام ـ قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان ها گفت: دستاوردهای دولت در شهرستان ها کافی نیست و نیازمند همکاری مسئولان اجرایی در تربت جام است.

دستاورد های دولت در شهرستان ها کافی نیست

به گزارش قدس آنلاین، سیدسلمان سامانی که ظهر امروزدرجلسه شورای اداری تربت جام سخن می گفت افزود: جمعیت ۲۷۰هزار نفری تربت جام نیازمند توسعه است و مردم این شهرستان از مسئولان در رفع مشکلاتشان انتظار زیادی دارند و لازم است که همه دستگاهای اجرایی در توسعه و کمک به تربت جام به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی گفت: همه مسئولان در تربت جام باید در ایجاد توسعه و میثاق ملت باید در وحدت با هم بسازند و برای خدمتگزاری به مردم افتخار کنند و ظرفیت های منطقه بدرستی مدیریت کنند.

وی همچنین به تقسیمات کشوری در تربت جام اشاره کرد وگفت: باتوجه به انتظار به حق مردم شهر صالح آباد بر ایجاد شهرستان منطقی برشمرد و این منطقه ضوابط قانونی بریا شهرستان شده راداشته و بزودی درتهران برای این طرح مهم تصمیم گیری خواهد شد و این منطقه مرزی ارتقاء پیدا خواهد کرد.

قائم مقام وزیر در امور مجلس و هماهنگی استان ها همچنین طرح شهرستان شدن بخش نصرآباد تربت جام را منتفی دانست و تاکید کرد: این طرح نمی تواند در تهران با توجه با کمبود ساختار جمعیتی قابل دفاع باشد و این طرح به شکست مواجه شده و لازم است برای ایجاد شهرستان موارد قانونی رعایت شود.

وی همچنین به اینکه کلید توسعه مسئولان شهرستانهاست گفت: ایران فقط تهران نیست و خط مقدم کشور شهرستانها بوده و آینده کشوردر دست مدیران توانمند خواهد بود و دولت و نظام جمهوری اسلامی از مدیران شایسته دفاع خواهد کرد و ما با تمام وجود در خدمت مسئولان هستیم.

این مسئول با انتقاد ازعدم نظام ارزیابی دقیق در مدیریت کشور گفت: متاسفانه نظام ارزیابی دقیقی از مدیران وجود ندارد و در حال حاضر ارزیابی از مدیران براساس شنیده ها و تشکیل جلسه در وزرات کشور ارزیابی صورت می گیرد و لازم است ارزیابی از مدیران بصورت اثربخشی درمدیریت شاخص قرار گرفته شود.   

وی با تاکید براینکه کشور ما ثروتمند نیست گفت: کشوری که رشد اقتصادی آن وابسته به نفت بوده و خشکسالی های دو دهه اخیر بر اقتصاد و ملت تاثیر گذاشته چگونه می تواند ادعای ثروت داشته باشد واقتصاد ما وابسته به نفت بوده و رشد اقتصاد از قیمت نفت تاسی می گیرد.

سامانی در ادامه اظهار داشت: مسئله  اصلی درکشور مدیریت است و همه باید تلاش کنیم به عنوان حاکمیت نیاز های خودشان را از راههای حلال ادامه دهیم هرچند امکانات زیر بنایی در کشور برای ایجاد در اقتصاد کلان کافی نیست واین نوسان اقتصادی در کشور برای شهرستانها زلزله اقتصادی ایجاد می کند و مهمترین چالش کشور مسئله اقتصاد است و جهاد اقتصادی می تواند منافع کشور را با تصمیمات درست به اغنا برساند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.