رئیس مجلس گفت: رفتارهای دوگانه و متضاد آمریکا باعث ایجاد ناامنی و به خطر افتادن آرامش و صلح در جهان شده است.

رفتارهای دوگانه آمریکا باعث ایجاد ناامنی در جهان شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز(دوشنبه، ۶ شهریور) در دیدار با سناتور گیدو جیراردی معاون مجلس سنای شیلی و هیئت همراه، اظهار داشت: متاسفانه قدرت‌های بزرگ به تفاوت‌های فرهنگی و سنتی کشورها توجه نداشته و بخش عمده‌ای از مشکلاتی که در دهه‌های اخیر در مناطق مختلف به وجود آمده ناشی از بی توجهی به همین مسئله  است ضمن اینکه حمله آمریکا به عراق و افغانستان نشأت گرفته از همین مورد است.

وی با اشاره به سیاست‌های دوگانه غرب و به ویژه آمریکا نسبت به کشورهای مختلف، ابراز داشت: رفتارهای دوگانه و متضاد باعث ایجاد ناامنی و به خطر افتادن آرامش و صلح در جهان شده چنانچه برخی کشورها هستند که تاکنون یک انتخابات در آنها برگزار نشده و اگر مجلسی هم دارند، عوامل آن توسط رأس حکومت تعیین می‌شود اما نه تنها مسئله حقوق بشر در آنجا اهمیتی ندارد بلکه ازدوستان نزدیک به آمریکا هم هستند.

رئیس مجلس  افزود: کشمکش‌های داخلی و دو قطبی شدن فضای داخل کشورها، زمینه را برای حضور بیگانگان مهیا می‌کند لذا کشورهای خواهان استقلال و صلح نباید اجازه دهند این فضا در کشورشان حاکم شود.

لاریجانی بر ضرورت افزایش همکاری‌های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد و افزود: پیشنهاد شما در زمینه گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی می‌تواند راه حل خوبی برای نزدیکی میان دو کشور باشد.

 سناتور گیدو جیراردی معاون مجلس سنای شیلی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور شیلی، گفت: هیئت همراه من همه از اعضای صاحب نظر مجلس سنا و حزب حاکم هستند و این سفر با هدف تبادل نظر و شناخت هر چه بیشتر ایران از زوایای مختلف فرهنگی، اقتصادی، صنعتی، علمی و احیای روابط تجاری و اقتصادی که در گذشته وجود داشته، انجام گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه رفتار و گفتار رئیس‌جمهور جدید آمریکا چالش‌های جدید در جهان به وجود آورده که مقابله با آن نیازمند همفکری کشورهای خواهان استقلال و صلح جهانی است، تصریح کرد: استکبارجهانی با نگاه ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باعث شده تا کشورهای خواهان ثبات و استقلال با بحران مواجه شود و به همین دلیل ما با هدف استقرار صلح و امنیت و توسعه کشورمان در زمینه های علمی، فرهنگی و سیاسی هستیم.

معاون مجلس سنای شیلی با اشاره به تشکیل کمیسیون «آینده» در مجلس سنای شیلی، اظهار داشت: ما در کنار کمیسیون‌های سنتی، یک کمییسیون ثابت با عنوان «آینده» به منظوربررسی معضلات جامعه بشری و ارائه راهکار تشکیل داده‌ایم که علاوه بر سناتورها، روسای دانشگاه‌ها و دانشمندان نیز در آن عضو هستند.

وی تاکید کرد: ما در کنار این کمیسیون سالانه یک همایش برگزار می‌کنیم که برجسته‌ترین اندیشمندان جهان به تضارب آراء پرداخته و مسایل مهمی که جوامع بشری را تهدید می‌کند مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند لذا امیدواریم در همایش آینده نیز هیئتی ایرانی از نمایندگان و اندیشمندان حضور یابد.

سناتور گیدو جیراردی در پایان از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت بیشتر جمهور اسلامی ایران باتوجه به قدرت منطقه ای، در برقراری صلح و امنیت بین المللی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.