وزیر آموزش و پرورش گفت: باید اعتراف کنم روش اداره کردن اموزش و پرورش امکان ادامه دادن در اینده را ندارد مگر اینکه تغییر روش دهیم.

ضرورت تغییر روش و مدیریت در آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد بطحایی در مراسم معارفه خود که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد گفت: افق بلند و انتظاراتی که از وزارت آموزش و پرورش وجود دارد این است که آینده انقلاب را مهیا کند و این خواسته و انتظار درستی است اما برای تنظیم کردن آن می طلبد مسیرها و روش های جدید را برای رسیدن به اهداف پیدا کنیم.

وی افزود: مقتضیات و محدودیت هایی که داریم همواره آموزش و پرورش را با فاصله از ایده آل ها رو به رو کرده است.

بطحایی گفت: باید با تاسف بگویم که اگر در مسائل اقتصادی، فشار اقتصادی اتفاقی بیفتد آثار آن به سرعت هویدا می شود اما در بخش فرهنگی و آموزشی، آثار دیر آشکار می شود این موضوع لطمه های زیادی را وارد می کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تحولات باید در محتوا و متن بر اساس سند تحول انجام گیرد. سندی که بر خلاف اسناد بالادستی کاملا عملیاتی است و مسیر را روشن کرده است.

وی افزود: تحول را با شتاب بیشتر ادامه می دهیم تا تحول در متن و محتوای آموزشی و درسی صورت گیرد.

بطحایی گفت: آنچه که به عنوان مهارت های زندگی و ویژگی الگوی زندگی ایرانی و اسلامی است باید آموزش داده شود. به گونه‌ای باید بچه ها را آموزش دهیم که آموزش های ارائه شده با نیازهای بیرون جامعه تطابق داشته باشد. و این نکته از عوامل و دلایلی است که انگیزه تحصیل را بالا می برد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: بخش دوم برنامه بنده در حوزه تغییر روش و مدیریت آموزش و پرورش است. باید اعتراف کنم روش اداره کنونی آموزش و پرورش امکان ادامه در آینده را ندارد مگر اینکه تغییر روش دهیم.

بطحایی گفت: ۷۰ درصد نیروی انسانی در آموزش و پرورش، بالای لیسانس هستند و بالای ۲۳ سال تجربه دارند. نیروعا فرهیخته و آموزش دیده هستند و می توان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

وی گفت: نظام آموزشی ما به شدت متمرکز است. ما ۱۰ ها قانون و مقرارات داریم که مدیر مدرسه باید با آن مقرارت مدرسه را اداره کند که ذره ای انعطاف ندارد که این فرایند باید تغییر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.