سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اگر صنعت به علم و دانشگاه متکی شود آن زمان چشم‌اندازی از رشد و تحول اقتصادی فراهم می‌شود.

رشد و تحول اقتصادی با اتکای صنعت به علم و دانشگاه محقق می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید ضیا هاشمی در سومین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر الگوهای موفقی از مدیریت بوده اند، عنوان کرد: نوع نگاه این شهیدان بزرگوار برگرفته از دین مبین اسلام و تعالیم پیامبر اسلام ‌(ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.

وی ادامه داد: ویژگی شهیدان رجایی و باهنر این بوده که محل شهادت آنها محل کار آنها بوده و ما هم باید دفتر کار خود را به عنوان میدان جهاد و تلاش بدانیم و بر این اساس مدیریت ما نیز مدیریت جهادی خواهد بود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز دولت این امکان را ندارد که منابع کافی را تامین و در اختیار بخش های مختلف قرار دهد، افزود: منابع دولت محدود است و امروز دولت مکلف است رقم کلانی را به صندوق های بازنشستگی بپزدارد و برای پرداخت یارانه نیز هزینه سنگینی متوجه دولت است اما منابع درآمدی دولت تنها نفت و مالیات است.

هاشمی تصریح کرد: سیاست قطعی دولت بر این است که همه دستگاه ها در یک اقدام هماهنگ تلاش کنند منابع به حداکثر برسد و مصارف به حداقل برسد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کشور ما ظرفیت‌های خوب و فوق العاده‌ای دارد، اظهار داشت: منابع انسانی، امنیت و سرمایه های بزرگ و مهم‌ترین آن ظرفیت های مردمی در کشور وجود دارد و می‌توانیم در این موقعیت یک خیز تاریخی داشته باشیم اما اگر از این فرصت خوب استفاده نشود، می‌تواند خطرات و چالش‌هایی داشته باشد.

هاشمی با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های راهبردی دارد، اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار دانشجو در این استان مشغول تحصیل هستند و موسسات آموزشی فراوانی در این استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: اگر صنعت به علم و دانشگاه متکی شود آن زمان چشم‌اندازی از رشد و تحول اقتصادی فراهم می‌شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: هدف مشترک ما در دولت رسیدن به یک جامعه آرام، امن و پیشرفته است که به عنوان شعار دولت دوازدهم تعیین شده و مطالباتی ملی هستند.

هاشمی افزود: هدف نهایی این است کشوری مقتدر باشیم که اقتدار ابعاد مختلف دارد و یک بعد آن از نظر نظامی است اما نیاز به اقتدار علمی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی داریم.

وی با بیان اینکه انتخابات پرشور امسال نشان داد جامعه مسیر دولت تدبیر و امید را تایید می‌کند، افزود: ما موظفیم برای نگه داری این امانت در فرصت چهار ساله دیگر به سمت جامعه مقتدر و امن، آرام پیشرفته حرکت کنیم و اگر همه سطوح در جامعه دست به دست هم دهند موفق خواهیم بود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از رویکردها که مورد توجه قرار گرفته بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریاست که بیشترین این ظرفیت‌ها با کیفیت بسیار خوب در هرمزگان موجود است و اهتمام به این موضوع و بسیج کردن نیروهای استان به این سمت یک ضرورت است.

هاشمی گفت: هدف ما تحقق رشد هشت درصدی در اقتصاد است و اهتمام دولت به این امر است اما رسیدن به این رقم بسیار دشوار است و دولت سال گذشته با ایجاد ۶۰۰ هزار فرصت شغلی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد یک رکورد برجا گذاشت.

وی بیان داشت: اگر ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور صورت گیرد، رشد اقتصادی هشت درصدی محقق می‌شود و رسیدن به آن مستلزم تلاش جدی است و هرمزگان از استان‌های تاثیرگذار در این عرصه خواهد بود و از ظرفیت‌های جدی و اصلی برای تحقق هدف رشد اقتصادی برخوردار است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: حل مسائل استان هرمزگان در گرو این است که نگاه محلی به نگاه ملی پیوند بخورد و دولت این اهتمام را دارد در حوزه های مختلف نسبت به استان ها توجه ویژه کند و نیاز است زمینه ها و فرصت ها و استعدادها در استان ها شناسایی و معرفی شود تا پیوندهای ملی و محلی بتواند مشکلات استان‌ها را حل کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.