یزد - رئیس انجمن فیزیک و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه کیفیت و کمیت ۲ معیار مهم تعیین جایگاه علمی کشورهاست گفت: ایران از لحاظ کمیت تولیدات علمی در جهان از جایگاه نسبتا مناسبی برخوردار است.

جایگاه ایران از لحاظ کمیت تولید علم در جهان مناسب است

به گزارش قدس آنلاین، شاهین روحانی در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره کنفرانس فیزیک ایران در دانشگاه یزد، اظهارداشت: شاخص دوم کیفیت تولیدات علمی است متاسفانه جایگاه خوبی نداریم و صاحب نظران و پیشکسوتان فیزیک زحمات زیادی را برای این رشته کشیده اند متاسفانه امسال ۲ ضایعه را در عرصه علمی فیزیک برای کشور شاهد بودیم. نخست، درگذشت دکتر نعمت الله گلستانیان و دوم درگذشت مریم میرزاخانی ضایعه ای برای فیزیک ایران بود.

وی افزود: امیدواریم در آینده نسل چنین اندیشمندان پرفروغی در سپهر فیزیک ایران نمایان شود.

همچنین محمد آقا بلوری زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه یزد گفت: ما هر سال کنفرانس های متعددی در کشور برگزار می کنیم که برخی از آنها مانند همین کنفرانس فیزیک کنفرانس جامع هستند.

وی در مورد تاریخچه علم فیزیک افزود: این علم به تلاش ها و زحمات مرحوم حسابی باز می گردد که پایه گذار علم فیزیک در ایران بود.

همچنین دبیر علمی کنفرانس فیزیک ایران گفت: ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال که از این تعداد ۷۰۳ مقاله پذیرفته شد .

دکتر فرهنگ لران اصفهانی افزود: از این تعداد مقاله های پذیرفته شده ۸۷ مورد به صورت شفاهی و ۴۷۴ مورد به صورت پوستر و مابقی هم به صورت ترکیبی بود.

کنفراس فیزیک ایران از ۶ تا ۹ شهریور ماه جاری در دانشگاه یزد برگزار می‌شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.