آستارا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان گفت: امسال در هفته مبارک دولت هفت طرح گردشگری با اعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال با تعداد اشتغال ۳۶ نفر در شهرستان آستارا به بهره‌برداری رسید.

ایجاد ۳۶ فرصت شغلی در آستارا با افتتاح ۷ طرح گردشگری

به گزارش قدس آنلاین، رضا علیزاده در جریان افتتاح هم‌زمان هفت طرح گردشگری در مجتمع تفریحی‌گردشگری تله‌کابین این شهرستان اظهار کرد: مجتمع تفریحی‌گردشگری تله‌کابین حیران از بزرگ‌ترین پروژه‌های استان است که به بحث گردشگری و جذب توریست کمک می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه پنج طرح با اعتباری بالغ‌بر ۲۷۰ میلیارد ریال در خرداد سال جاری با حضور شخص استاندار در آستارا به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: این تعداد پروژه شامل سه هتل سه‌ستاره و دوستاره، یک مجتمع پذیرایی و یک سفره‌خانه سنتی بود.  

وی با بیان اینکه امسال در هفته مبارک دولت هفت طرح گردشگری با اعتباری بالغ‌بر ۲۵ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال در شهرستان آستارا به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای ۳۶ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

علیزاده مجتمع پذیرایی ستاره استیل، سه طرح زیپ‌لاین، استخر قایق‌سواری و سرسره در مجتمع تفریحی‌گردشگری تله‌کابین حیران، مرکز اطلاع‌رسانی خدمات گردشگری پایانه مرزی و دو دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری را از جمله طرح‌های گردشگری قابل‌افتتاح در پنجمین روز از هفته دولت دانست.

وی حجم سرمایه‌گذاری برای سه پروژه مجتمع تفریحی‌گردشگری تله‌کابین حیران را ۱۰ میلیارد ریال با تعداد اشتغال ۱۴ نفر دانست و گفت: احداث هتل و سوئیت‌های اقامتی، شهربازی سرپوشیده و روباز و قطار برقی از دیگر طرح‌های قابل‌ اجرا در فاز سوم این مجتمع است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان خواستار استمرار طرح‌های سرمایه‌گذاری در طول سال جاری شد و افزود: با رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه طرح‌های گردشگری می‌توان به اشتغال‌زایی و پویایی اقتصاد استان کمک کرد.  

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.