اراک- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: در روز عید قربان ۵۱ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان بر عرضه و ذبح شرعی و بهداشتی دام‌ها نظارت می‌کنند.

۵۱ گروه دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح دام‌ها در استان مرکزی نظارت می کنند

 به گزارش قدس آنلاین، محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه و عید سعید قربان گفت: به منظور بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید قربان ناظرین ذبح شرعی از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ در محل کشتارگاه‌های دام استان مستقر و آماده ارائه خدمات هستند. 

شانقی اظهار کرد: در روز عید قربان بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در قالب ۵۱ گروه ثابت و سیار متشکل از ۲۱ نفر دامپزشک، ۳۵ نفر بازرس بهداشت گوشت و ۱۲ نفر ناظر ذبح شرعی کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده، تمامی خدمات بهداشتی و شرعی را به صورت رایگان ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: محل استقرار اکیپ‌های ثابت ناظر شرعی در میادین دام، کشتارگاه‌ها، شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها است و اکیب‌های سیار هم به نقاط مختلف سرکشی دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: در زمینه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو از دام به انسان و ابتلای مصرف‌کنندگان از طریق مصرف گوشت به شهروندان توصیه می‌شود مصرف گوشت دام‌های قربانی را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری کنند.

شانقی اظهار کرد: هچنین توصیه می‌شود از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند خوداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ (سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.