ایلام - سرپرست وزارت نیرو گفت: کشاورزی استان ایلام با اجرای طرح سامانه گرمسیری متحول می شود.

کشاورزی استان ایلام با اجرای طرح سامانه گرمسیری متحول می شود

به گزارش قدس آنلاین، ستار محمودی در جلسه شورای ایلام که ظهر سه شنبه در محل استانداری ایلام برگزار شد، با اشاره به برنامه ریزی وزارت نیرو برای پوشش ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی استان های ایلام و خوزستان در چارچوب طرح سامانه گرمسیری گفت: این طرح در استان ایلام از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است که پس از بهره برداری تحول بزرگی را در حوزه کشاورزی و تامین منابع آبی زمین ها ایجاد می کند.

سد چناره با همکاری بانک توسعه اسلامی احداث می شود

سرپرست وزارت نیرو در ادامه گفت: سد چناره در شهرستان چرداول با همکاری بانک توسعه اسلامی احداث می شود.

محمودی اظهار کرد: این طرح به مدت سه سال برای واگذاری به بخش  خصوصی در انتظار بود اما سرمایه گذاری برای اجرای طرح اعلام آمادگی نکرد بنابراین اجرای آن به بانک توسعه اسلامی واگذار شد.

سرپرست وزارت نیرو گفت: دولت عنایت ویژه ای به بخش آب کشاورزی، آب شرب شهری و روستایی و برق این استان داشته و سال گذشته سرمایه گذاری های خوبی در حوزه آب روستایی انجام شد که حدود ۳۰ درصد روستاهای استان از این سرمایه گذاری بهره مند شدند.

محمودی تاکید کرد: در عرصه آب و برق به عنوان فعالیت های زیربنایی برای باز کردن مسیر توسعه برای دیگر دستگاه ها برنامه ریزی های لازم در دولت انجام شده است ضمن اینکه این حوزه خود اشتغال آفرین و رفاه آفرین است و توسعه آن رضایت مردم را در پی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های شاخصی در حوزه آب و برق هستیم، عنوان کرد: مردم ولایتمدار استان ایلام سزاوار خدمات بهتر و بیشتری هستند و دولت نیز نگاه ویژه ای به این استان دارد.

وی با بیان اینکه بهره برداری از چنین پروژه های در توسعه استان تاثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در آینده ینز شاهد اجرای پروژه های دیگری در این استان خواهیم بود.

سرپرست وزارت نیرو صبح امروز از طریق فرودگاه شهدا وارد ایلام شد و در بدو ورود به مقام شهدای گمنام این استان ادای احترام کرد.

افتتاح پروژه آب شیرین‌ کن و پست ۶۳ کیلووات صالح‌آباد، افتتاح یک ایستگاه پمپاژ، بهره برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب سرابله و همزمان شروع عملیات اجرایی مجتمع آب ‌رسانی روستای شباب و شله‌کش از جمله برنامه‌ی ستار محمودی در سفر یک ‌روزه در ایلام است.

سرپرست وزارت نیرو در این سفر علاوه بر دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، شرکت در جلسه شورای اداری و جشنواره شهید رجایی در نشستی به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ خواهد داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.