تبریز- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی تعداد روستاهای فاقد آب شرب و یا فاقد شبکه لوله‌کشی در این استان را ۴۷ روستا اعلام کرد و گفت: ۱۳۷ روستا هم توسط تانکرها آبرسانی می‌شود.

۴۷ روستای آذربایجان‌شرقی فاقد آب شرب / آبرسانی به ۱۳۷ روستا با تانکر سیار انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی صمدنژاد در مراسم افتتاح ایستگاه تصفیه آب شرب روستای ذوالبین واقع در بخش مرکزی هشترود اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۱۰ روستا دارای آب سالم هستند.

وی تعداد مجتمع‌های آبرسانی در حال احداث استان را ۳۲ مجتمع برشمرد و گفت: در فاز اول ۹ روستا با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در هفته دولت از آب لوله‌کشی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی، تعداد روستاهای فاقد آب شرب و یا فاقد شبکه لوله‌کشی در استان را ۴۷ روستا اعلام و خاطرنشان کرد: در ۱۳۷ روستا هم آبرسانی توسط تانکرها بصورت سیار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ایستگاه تصفیه آب روستای ذوالبین به عنوان پایلوت کشوری و این پروژه ازطریق فناوری‌های ریاست جمهوری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان‌شرقی افزود: این سومین دستگاه تصفیه حذف آرسینیک است که در هشترود راه اندازی شده و ۵۰ متر مکعب ظرفیت این دستگاه است.

عادل مرادی مدیر آبفای روستایی هشترود نیز در ادامه اظهار کرد: برای این دو طرح بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: این شرکت در طول چهار سال گذشته برای احداث پروژه‌های آبرسانی، بازسازی مخازن و ایستگاه پمپاژ و اجرای ایستگاه‌های تصفیه آب بیش از ۱۰۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.