شهرکرد-مدیر کل صنعت،معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۳۰ فقره کارت در سال جاری با سرمایه مورد نیاز ۱۵ هزار میلیون دلار در استان صادر می‌شود.

۳۰ فقره کارت بازرگانی در سال جاری در چهارمحال و بختیاری صادر می شود

سید نعیم امامی در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به صدور کارت بازرگانی اظهار داشت: با توجه به تقاضای اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی کارت بازرگانی پس از طی کردن کارگاه آموزشی یک روزه و داشتن صلاحیت لازم تعداد ۳۰ فقره کارت در سال جاری با سرمایه مورد نیاز ۱۵ هزار میلیون دلار صادر می‌شود.

وی در ادامه افزود: با سرانه ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری ثابت و سه هزار میلیون ریال سرمایه در گردش کل سرمایه گذاری در بخش بازرگانی و تجارت خارجی انجام و پیش بینی می‌شود برای ۳۰ نفر اشتغال فراهم شود.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: با بررسی صادرات کالا و خدمات از استان سهم صادراتی واحدهای تولیدی و بازرگانی در سال گذشته ۱۰۷ میلیون دلار بوده که پیش بینی می‌شود در صورت تخصیص بودجه در جهت پرداخت جوایز و مشوق های صادراتی به صادرکنندگان کالا و خدمات یا تخفیف در میزان سود تسهیلات بانکی، مالیات، بیمه تامین اجتماعی واحدهای صادرات گرا صادراتی در سال جاری صادرات به میزان ۱۱۲ میلیون دلار افزایش یابد.

امامی با اشاره به سیاست های تجاری در خصوص کنترل واردات مناسب با توان داخلی کشور عنوان کرد: واردات استان در مجموع اختصاص به واردات کالاهای سرمایه‌ای شامل ماشین آلات و قطعات یدکی خطوط تولید و مواد اولیه خطوط تولید کارخانجات در چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

وی با توجه به برنامه سازمان در ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی (فرش دستبافت) در سال جاری افزود: تسهیلات مورد نیاز جهت فعال سازی کارگاه ها و ایجاد اشتغال جدید حدود هفت هزار میلیون ریال است و همچنین برای بیش از ۱۴۰ شغل ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.