زاهدان-تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی زمینه ساز امنیت پایدار در مناطق مرزی کشور است، گفت: رفع محرومیت از مردم وظیفه همه است و همه نهادهای مسئول باید در این خصوص تلاش کنند.

محرومیت زدایی زمینه ساز امنیت پایدار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در همایش بصیرت که در حسینه عاشقان ثارالله زاهدان با حضور پاسداران وبسیجیان برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان یک طلبه و شهروند از زحمات و مجاهدتهای مرزبانان این منطقه که حراست و صیانت آنها نقش مرزبانی از کشور است تشکر می کنم.

وی امنیت سیستان و بلوچستان را حاصل تلاشهای شبانه روزی شیعه و سنی در کنار هم دانست و بیان کرد: مجاهدتهای افراد نشان از خودسازی و جهاد اکبر است.

حجت الاسلام رئیسی تربیت نفس را عامل موفقیت در برابر دشمن برشمرد و تصریح کرد: افراد مجاهد با عشق، دلدادگی و تقویت وحدت در زندگی تلاش کرده اند زندگی ساده وسالم داشته باشند ودر جهت رضای الهی گام بردارند.

تولیت آستان قدس رضوی جهاد را دری از درهای بهشت عنوان کرد که خداوند برای بندگان صالح خود گشوده است، اظهار داشت: فرد مجاهد همواره در راه خدا و به منظور رسیدگی و کمک به فقرا و نیازمندان تلاش دارد، چراکه راه سعادت و هدایت و رسیدن به هدف اصلی گام برداشتن در این مسیر شناخت دوست و دشمن است.

وی بصیرت را قطب نما و محور حق خواهی و حق گرایی دانست و افزود: اگر در طول تاریخ بنگرید آن‌هایی که در برابر پیامبر(ص) و همچنین حضرت علی(ع) ایستادگی کردند افراد فاقد بصیرت و جاهل بودند.

وی با تاکید بر لزوم بصیرت در بین مسلمانان گفت: بصیرت امر مهمی است و برجسته ترین صفت برای عاشورائیان یک بصیرت است، زیرا آن‌ها شمشیر بی بصیرت نمی‌زدند.

تولیت آستان قدس رضوی ریشه نفاق را در ترس و طمع برشمرد و ادامه داد: جامعه باید همواره چهره جریان نفاق را بشناسد تا از گرفتاری‌ها نجات یابد.

وی خاطر نشان کرد: جریان نفاق از صدر اسلام تا کنون وجود داشته است و اگر به تاریخ انقلاب اسلامی هم بنگریم می‌بینیم که بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم ایران توسط همین جریان نفاق در ایران ترور شدند.

وی با تاکید بر اینکه شناخت جریان نفاق با نقاب بسیار مهم است، تصریح کرد: امروز دیگر همه می‌دانند که حامی اصلی جریان تروریستی در این عالم رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: امروز دیگر به همه جهانیان ثابت شده است که اسرائیل دولت ترور است و آمریکا و هم پیمانانش هم از آن پشتیبانی می‌کنند.

وی با اشاره به قتل عام مسلمانان در میانمار گفت: واقعا چرا صدای کسی در این خصوص در نمی‌آید و برخی از آقایان مدعی حقوق بشر چشمانشان را در برابر جنایات اسرائیل و آمریکا بسته اند، ولی زبانشان برای کوچکترین مسائل در کشورهای دیگر دراز است.

وی با اشاره به اینکه بصیرت راه برون رفت از فضای نفاق کنونی است، خاطر نشان کرد: مهم ترین عامل شناخت نفاق بصیرت در دین و اخلاص در عمل است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: همواره خطر جریان نفاق کشور و اسلام را تهدید می‌کنداز همین رو رهبر بصیرت آفرین انقلاب امروز کلید واژه نفوذ را بیان می‌فرمایند که بسیار مفید است و باید انقلابیون مانع رخنه جریان نفوذ به عرصه‌های مختلف کشوراعم از فرهنگی،سیاسی،اجتماعی شوند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت مهم سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی است اذعان کرد: هرجایی که انقلاب،ارشهای اسلامی،ارزشهای دینی، در خطر باشد سپاه با دل وجان در آنجا حضوردارد و نقش آفرینی این نهاد انقلابی باید مورد تایید و تکریم قرار گیرد.

این مسئول به نقش آفرینی بسیج سازندگی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: امروز بسیج سازندگی در راستای خدمت رسانی ورفع محرومیت گام برمیدارند و با راه سازی اقدامات شایسته و مطلوبی را از خود بر جای گذاشته اند که حضور سپاه پاسداران و نیروهای بسیج در سازندگی کشور باید مورد تکریم همه باشد.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان که روزی ناامن بود امروز به برکت خون شهدا و مجاهدات‌های همه نیروهای مسلح به ویژه پاسداران و بسیجیان در امنیتی مثال زدنی قرار دارد.

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی زمینه ساز امنیت پایدار در مناطق مرزی کشور است، خاطر نشان کرد: رفع محرومیت از مردم وظیفه همه است و همه نهادهای مسئول باید در این خصوص تلاش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.