آستارا-فرماندار بندر آستارا گفت: با وجود جو سازی شبکه های مجازی، هیچ یک از اهالی آستارا از شنیده شدن صداهای بلند یا ترسناک از آسمان این شهرستان گزارش یا شکایتی ارائه نکرده اند و سندی برای اثبات آن، وجود ندارد.

شنیده شدن صدای ترسناک در آسمان آستارا ثابت نشده است

به گزارش قدس آنلاین یونس رنجکش  در مصاحبه  افزود: فیلمی که در خصوص به گوش رسیدن صداهای بلند یا ترسناک از آسمان آستارا در شبکه های مجازی منتشر شده ، گویا مربوط به ماه های قبل و شهرهای کشورهای دیگر است و به نظر می رسد در یکی از این فیلم ها، بر روی تصاویری از شهر آستارا ، صداگذاری شده است.

وی اظهار کرد: امروزه همه به تلفن همراه دارای دوربین مجهز هستند و اگر چنین اتفاقی در این شهرستان روی می داد، تعدادی از اهالی نیز فیلم هایی در این رابطه تهیه می کردند اما هیچ شهروند یا گردشگری، سندی در این خصوص ارائه نکرده است.

بابک مجیدی فیلمساز جوان آستارایی نیز در این رابطه گفت: به احتمال قوی، صدای بخشی از فیلم های ترسناک را بر روی تصاویری از شهرهای مختلف و از جمله آستارا، پیاده کرده اند.

وی افزود: در شبکه های مجازی ۲ فیلم در رابطه با شنیده شدن صدای ترسناک از آسمان منتشر شده و با وجود اینکه صدای آنها یکسان است، تصاویر مربوط به شهرهای مختلف است و این امر، صحت فرضیه صداگذاری بر فیلم شهرها را اثبات می کند.

یکی از کاربران فعال شبکه های مجازی نیز، این گونه صحنه سازی ها را شگردی برای تحریک مردم و افزایش شمار کاربران کانال ها و گروه های تلگرامی دانست.

روزسه شنبه انتشار ۲ ویدئو کوتاه در شبکه های مجازی مبنی بر شنیده شدن صداهای بلند و ترسناک از آسمان شهر آستارا و برخی نقاط دیگر، حس کنجکاوی کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.