اهواز-مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: انتظار داریم نگاه رییس فدراسیون شطرنج به استان خوزستان، خاص و ویژه باشد. معتقدیم موفقیت ابزار می‌خواهد و این ابزار باید در اختیار مجموعه هیات قرار بگیرد. ما نیز اهمیت این مهم را درک کرده‌ایم و تلاش‌مان این است که این فرصت برای هیات شطرنج ایجاد شود.

لزوم نگاه خاص و ویژه رییس فدراسیون شطرنج به استان خوزستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، افشین حیدری در مجمع انتخاب رییس هیات شطرنج استان که روز چهارشنبه در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه شطرنج خوزستان در رده هفتم کشور است اظهار کرد: از خطیب‌زاده می‌خواهم تلاش کند تا این رتبه ارتقا پیدا کند.

وی افزود: ما نیز آماده همکاری هستیم و امیدوارم امروز که تعداد شطرنج‌بازان استان ۵۰۰ نفر است، تعدادشان بیشتر از این شود و به سمتی برویم که با یک تیم بومی و قدرتمند در لیگ شطرنج کشور شرکت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: انتظار داریم نگاه رییس فدراسیون شطرنج به استان خوزستان، خاص و ویژه باشد. معتقدیم موفقیت ابزار می‌خواهد و این ابزار باید در اختیار مجموعه هیات قرار بگیرد. ما نیز اهمیت این مهم را درک کرده‌ایم و تلاش‌مان این است که این فرصت برای هیات شطرنج ایجاد شود.

حیدری گفت: آمادگی میزبانی از مسابقات بین‌المللی تحت عنوان «جام کارون» در خوزستان داریم. همچنین می توانیم این مسابقات را به صورت بین‌المللی و با حضور کشورهای مختلف  هرساله برگزار کنیم.

وی بااشاره به اینکه در سطح استان خوزستان نیز ۱۴ شهرستان در رشته شطرنج فعال هستند اظهار کرد: امکانات کمی هم در اختیار این هیات‌ها است و وقتی انتظار موفقیت داریم باید ابزار آن نیز در اختیار هیات‌ها قرار بگیرد.

 مدیرکل ورزش وجوانان خوزستان گفت: تجهیز پنج شهرستان جدید به امکانات شطرنج را هم مدنظر داریم و اعتبار این کار را پرداخت می‌کنیم. تا تعداد شهرستان‌های فعال ما به عدد ۱۹ برسد.

حیدری در ارتباط با تجهیزات این هیات عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز این هیات ها نیز با رییس فدراسیون به توافقاتی رسیده‌ایم تا هیات‌های شهرستانی تقویت شوند و قرار شد ما پولی را به حساب فدراسیون واریز کنیم تا در نهایت شهرستان‌ها تقویت شوند.

وی از ریاست جدید هیات شطرنج خواستار هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان استان شد و گفت: انتظار داریم وی سرکشی به شهرستان‌ها، برگزاری مجمع سالانه، راه‌اندازی سامانه الکترونیکی هیأت و برنامه محور بودن را در بحث کاری خود قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.