یزد - رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت: در ۵ ماه نخست سال جاری با همدلی و همراهی مردم و خیرین و مشارکت اثرگذار رسانه ها به ویژه رسانه ملی، ۶۸ نفر مددجوی نیازمند جرائم غیر عمد از زندان های استان یزد آزاد شدند.

۶۸نفر از مددجویان جرائم غیر عمد از زندانهای استان یزدآزادی شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حبیبی در جلسه ستاد دیه استان یزد اظهار داشت: با مشارکت صدا و سیمای مرکز استان یزد، اتفاقات بسیار خوبی در سال جاری در استان رخ داد و علاوه بر جمع آوری مبالغ نسبتاً خوبی برای آزادی زندانیان، بحث مهمتر که همان فرهنگ سازی در جامعه جهت کمک به تحقق اهداف این نهاد خیرمند بود، شکل گرفت.

وی ایجاد یک شناخت نسبی از این قشر آسیب پذیر در جامعه را مهمترین اقدام سال جاری ذکر کرد و افزود: به طورمعمول زندانیان نیازمند، تحت پوشش و سرپرستی هیچ نهاد و سازمان حمایتی نیستند و این خانواده ها معمولاً با مضیقه های مالی و روانی زیادی نیز روبرو بودند که با اقدامات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان، حرکت بسیار خوب و اثر گذاری شروع شد و اثر فرهنگ سازی ارزشمندی در جامعه بر جای گذاشت.

این مقام قضایی بر ایجاد هماهنگی و ارائه طرح و برنامه جامع از هم اکنون برای برنامه های مشارکتی با رسانه ملی در سنوات آتی تأکید کرد و گفت: برای ساختن یک برنامه جذاب و اثرگذار که مخاطب را همراه و همسو با اهداف برنامه پیش ببرد باید فرصت کافی و وقت مناسب در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان از حضور ۱۶۴ نفر محکومین مالی در زندان یزد خبر داد و ابراز داشت: بیش از ۲۷۸ میلیارد ریال میزان بدهی مالی این ۱۶۴ نفر می باشد که تاکنون ۸۳ میلیارد ریال اخذ رضایت شاکی و مبلغ نقدینگی مددجو فراهم شده است و برای آزادی این تعداد زندانی بیش از ۱۹۵ میلیارد ریال نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.