سمنان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان خبر دادو گفت: محمود حجتی روز پنج شنبه دو طرح کشاورزی را در گرمسار و ایوانکی افتتاح می کند.

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن میرعماد بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران از سفر محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی به  گرمسار و ایوانکی در روز پنج شنبه هفته جاری خبر داد و ابراز داشت: در این سفر دهکده قارچ به ظرفیت بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ تن در فاز اول به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی در فاز اول خود ظرفیت تولید بالغ‌بر ۶۰۰ تن قارچ خوراکی را در سال دارد، افزود: برای بهره برداری از فاز اول این واحد تولیدی بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال  از سوی بخش خصوصی هزینه شده است که با افتتاح این مجموعه ۴۵ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۵ نفر غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان همچنین کلنگ‌زنی فاز دوم طرح پرورش قارچ را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سفر وزیر به گرمسار نام برد و ابراز داشت: تمام اعتبارات راه‌اندازی این واحد تولیدی از سوی بخش خصوصی تأمین‌شده است که با بهره برداری از آن  رونق خوبی را در حوزه تولیدات قارچ خوراکی در استان سمنان فراهم می شود.

میرعماد با اشاره به بهره برداری از  کارخانه خوراک دام و طیور در گرمسار با حضور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بالغ‌بر دو هزار و ۱۴۸ نفر از این واحد عضو شرکت تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه در این واحد از سوی بخش خصوصی ۶۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، افزود: این واحد تولیدی بالغ‌بر ۶۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد و با بهره‌برداری از آن  اشتغال زایی بالغ‌بر ۲۰ نفر در گرمسار فراهم خواهد شد.

استان سمنان دارای بیش از ۴۰هزار بهره بردار بخش کشاورزی است

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.